ثبت نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه برای سال تحصیلی (2025_2024) در حال انجام است!!!  

لیست دانشگاه های تایید ایران در ترکیه
وبلاگ

دانشگاه بغازیچی استانبول ترکیه: شرایط اپلای + رنکینگ 2024

31 / 100
  • معرفی کامل دانشگاه بغازیچی استانبول 

    دانشگاه بغازیچی ترکیه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر استانبول واقع شده‌است. این دانشگاه در حال‌حاضر حدود 16000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دارد. زبان رسمی تدریس در این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های کشور ترکیه، زبان ترکی و انگلیسی است که بسته به مقطع و رشته متفاوت است. دانشگاه بغازیچی ترکیه در رنکینگ QS، دارای رتبه 5 در بین بهترین دانشگاه‌های ترکیه و رتبه 700 تا 750 در بین بهترین دانشگاه‌های جهان است و از این‌ رو در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران در ترکیه نیز دیده می‌شود.

    نوع دانشگاه دولتی 
    زبان تدریس انگلیسی 
    سال تاسیس 1863
    شهر  استانبول 
    تاییدیه دانشگاه تایید علوم ایران، آمریکا، کانادا و اروپا
    رنکینگ جهانی QS  750_700
    رنکینگ جهانی تایمز  1000_800
    آدرس وب سایت دانشگاه http://www.boun.edu.tr/en_us

    دانشگاه بغازیچی ترکیه یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکیه است. این دانشگاه دارای انواع امکانات علمی و رفاهی پیشرفته ای است. دانشگاه بغازیچی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان را پذیرش می کند. در این مقاله قصد داریم به بیان اطلاعاتی در خصوص این دانشگاه، شرایط اخذ پذیرش، هزینه های تحصیل و رتبه های جهانی این دانشگاه بپردازیم.

    معرفی دانشگاه

    آدرس دانشگاه بغازیچی استانبول کجاست؟

    دانشگاه بغازیچی در استانبول واقع شده است و در بخش اروپایی پایتخت اقتصادی و تجاری ترکیه و مستقیماً در تنگه بسفر در منطقه ببک واقع شده است. دانشگاه بغازیچی نیز در سال 2018 رتبه سوم را در سطح دانشگاه های ترکیه و رتبه 616 را به خود اختصاص داده است.

    دانشگاه بغازیچی در قسمت اروپایی استانبول و در نزدیکی پل بسفر که یکی از بزرگترین و زیباترین پل های استانبول است قرار دارد. دانشگاه بوغازیچی یکی از معروف ترین دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد.

    دانشگاه بغازیچی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های استانبول است که در سال 1863 تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا توسط دو آمریکایی با نام موسسه آموزش عالی رابرت تاسیس شد.

    دانشگاه بغازیچی استانبول مورد تایید وزارت علوم ایران 

    دانشگاه بغازیچی استانبول یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر ترکیه می باشد، که در چند سال اخیر به دلیل کیفیت آموزش بالا و مطابقت با استاندارد های آموزش جهانی مورد استقبال بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفت. این دانشگاه در طی چند سال گذشته تا به اکنون در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد.

    بنابرین برای داوطلبانی که قصد ورود به بازار کار در ایران را دارند، دانشگاه بغازیچی گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته های غیر پزشکی از جمله رشته های مهندسی می باشد.

    تبادل دانشجو در دانشگاه بغازیچی استانبول

    اراسموس نام برنامه‌ای تحصیلی است که در سال 1987 در اتحادیه اروپا تدوین شد. طبق این برنامه تحصیلی دانشگاه‌های اروپایی با اعطای بورس‌های تحصیلی، نیروی انسانی جوان را از کشورهای غیراروپایی جذب کنند و فرصت‌های شغلی مناسبی را در اروپا و حتی کشورهای آمریکا و کانادا ایجاد می‌کنند. برنامه اراسموس در دانشگاه خاورمیانه نیز با عناوین مختلفی همچون Erasmus+ و  Erasmus+ ICM امکانات تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان اروپایی و غیراروپایی طراحی کرده است.

    دانشگاه بغازیچی استانبول با عضویت در این سیستم، شرایط تحصیل به مدت یک سال یا یک ترم تحصیلی را در یکی از دانشگاه های برتر کشور های اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا را برای دانشجویان خود فراهم نموده است، با استفاده از این شرایط دانشجو بدون پرداخت شهریه

     دانشکده و رشته های دانشگاه بغازیچی استانبول 

    دانشکده های دانشگاه بغازیچی رشته های تحصیلی متفاوتی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند. رشته های دانشگاه بغازیچی به صورت زیر است:

    دانشکده ادبیات و علوم شیمی، تاریخ، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، ریاضیات، فیزیک، فلسفه، روانشناسی، زبان و ادبیات ترکیه، زبان و ادبیات غرب، جامعه شناسی

    دانشکده اقتصاد و علوم اداری

    اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی و روابط بین المللی

    دانشکده مهندسی

    مهندسی معدن، مهندسی شیمی، مهندس کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک

     دانشکده تربیت مدرس

    آموزش علوم، آموزش ابتدایی، آموزش زبان های خارجی، آموزش ریاضیات دبیرستان، کامپیوتر و تکنولوژی آموزشی

    شرایط پذیرش دانشگاه بغازیچی استانبول 

    متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه را دارند باید در آزمون SAT شرکت کنند و چنان چه متقاضیان خواستار تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باشد باید در آزمون GRE شرکت کنند. از آن جایی که زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است در نتیجه ارائه مدرک معتبر زبان نیز الزامی می باشد. متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه بوغازایچی به آدرس http://www.boun.edu.tr/en_us مراجعه کنند.

    لازم است بدانید که دیپلم دبیرستان ایران در دانشگاه بغازیچی استانبول پذیرفته است. ایرانی‌ها برای اخذ پذیرش در دانشگاه بیلکنت باید معدل 18 از 20 داشته باشند و حداقل نمره SAT اشخاص نیز باید 1200 باشد. هرچند مقدار معدل برای رشته‌های پرطرفدار حالت رقابتی دارد و متقاضی به معدل بالاتری نیاز دارد.

    آزمون های ورودی دانشگاه بغازیچی استانبول

     مقطع تحصیلی  آزمون ورودی  شرایط پذیرش 
    کارشناسی  آزمون SAT

     1. کسب امتیاز حداقل 1200 از 1600 نمره کل آزمون 

    2. شرایط سن کمتر از 25 سال و معدل مقطع دیپلم حداقل 18

    3. تسلط به زبان انگلیسی یا ارائه مدک تافل 

    کارشناسی ارشد و دکترا  آزمون ALES یا GRE 1. کسب امتیاز قابل قبول از آزمون های ورودی 

    2. ارائه مدرک تافل زبان انگلیسی 

    3.برای تحصیل به زبان ترکی شرکت در آزمون ALES و به زبان انگلیسی شرکت در آزمون GRE 

    مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه بغازیچی استانبول

    • اسکن پاسپورت
    • اسکن عکس 4*3
    • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
    • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

    نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

    مشاوران برتر آکادمی کرمی

    مشاوران برتر آکادمی کرمی با سابقه پنج سال مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه، در این مقاله سعی بر ارائه به روز ترین مطالب نموده اند و همینطور متخصصین ما همواره در تلاش اند متناسب با شرایط موجود، بهترین مسیر ادامه تحصیل را به داوطلبان پیشنهاد دهند. در ادامه به طور کامل به شرایط تحصیل در دانشگاه بغازیچی استانبول  پرداخته ایم.

    برای مشاوره رایگان تلفنی هر روز هفته از ساعت 9 صبح الی 8 شب پاسخگوی سوالات شما هستیم. 

    09104509900

    سال تحصیلی در دانشگاه بغازیچی استانبول  

    سال تحصیلی در این دانشکده به دو دوره تقسیم می‌شود. دوره اول سال تحصیلی در هفته آخر سپتامبر شروع می‌شود و اواسط ژانویه به پایان می‌رسد. همچنین دوره دوم سال تحصیلی، در اواسط فوریه شروع شده و در اواسط ماه ژوئن به پایان می‌رسد. به‌علاوه یک تدریس تابستانی با دوره‌های منظم و یک دوره تدریس تابستانی بین‌المللی با موضوعات ویژه برای دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شود.

    رنگینگ دانشگاه بغازیچی ترکیه

    رنکینگ و رتبه بندی جهانی دانشگاه ها یکی از مهم ترین دلایلی ست که دانشجویان را به ادامه تحصیل در یک دانشگاه ترغیب می کند. برای ایرانیان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه، رنکینگ دانشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    دانشگاه بغازیچی ترکیه در ردیف برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد به طوری‌ که در رتبه‌بندی QS دارای رتبه 5 ملی و رتبه 700 تا 750 بین‌المللی و در رتبه‌بندی تایمز دارای رتبه 9 ملی و رتبه 800 تا 1000 بین‌المللی است.

    از میان همه‌ی رشته‌های Boğaziçi رشته‌های مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی، علوم آموزشی و هنرهای زیبا بسیار پرطرفدار است و باعث ترغیب دانشجویان برای مهاجرت و تحصیل در ترکیه می‌شود.

    رتبه بندی دانشگاه بغازیچی استانبول  رتبه
    رتبه بر اساس QS  700 تا  750
    رتبه بر اساس تایمز  800 تا 1000
    رتبه در بین دانشگاه های ترکیه QS 5
    رتبه در بین دانشگاه های ترکیه تایمز 9

    از دیگر دانشگاه های برتر هم تراز دانشگاه بغازیچی استانبول می توان به دانشگاه بیلکنت و دانشگاه سابانجی و دانشگاه فنی خاورمیانه اشاره کرد، که برای اطلاع از شرایط هر کدام میتوانید مقاله ان را مطالعه بفرمایید.

    ساختمان اصلی دانشگاه

    بورسیه تحصیل در دانشگاه بغازیچی استانبول 

    دانشگاه بغازیچی جزو دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد که بورسیه این دانشگاه زیر نظر دولت ترکیه می باشد. این بورسیه تحت عنوان ترکیه بورسلاری، یکی از جامع‌ترین بورسیه‌های تحصیلی ترکیه است که سالانه ۵ هزار دانشجوی خارجی از آن بهره‌مند می‌شوند.

    این بورسیه نه تنها کلیه مقاطع تحصیلی را پوشش می‌دهد بلکه اغلب دانشگاه‌های برتر ترکیه آن را ارائه می‌دهند. همچنین متقاضی با اخذ این بورسیه می‌تواند از معافیت شهریه، کمک هزینه ماهانه، بلیط رفت و برگشت، خوابگاه رایگان و … برخوردار شود.

    لذا تمامی داوطلبان بین المللی ممتاز می توانند هر سال در بازه زمانی اواسط دی  تا بهمن ماه برای تحصیل با بورسیه در دانشگاه بغازیچی استانبول اقدام کنند، برای شرکت در این نوع بورسیه داوطلب باید سن کمتر از 21 سال و معدل بالای 18 داشته باشد و یک رزومه علمی خوب به دانشگاه ارائه دهد.

    برای ثبت نام در بورسیه تحصیلی شرایط زیر نیاز می باشد:

    • کارشناسی : معدل بالای 18 سن کمتر از 20 سال
    • کارشناسی ارشد : معدل بالای 15 سن کمتر از 30 سال
    • دکتری : معدل بالای 14 سن کمتر از 35 سال

    شرایط پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه بغازیچی 

    دانشگاه بغازیچی استانبول جزو دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد، پذیرش این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکترا فقط بر اساس نتیجه یکی از آزمون های بین المللی ALES و GRE می باشد.

    • داشتن مدرک کارشناسی مرتبط
    • همه متقاضیان ملزم به شرکت در یکی از آزمون های ALES یا GRE هستند، که هر ساله توسط ÖSYM برگزار می‌شود.
    • تسلط به زبان انگلیسی

    شرایط پذیرش دکتری در دانشگاه بغازیچی 

    برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه بغازیچی استانبول، علاوه بر شرکت در آزمون های ورودی، ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل الزامی می باشد.

    • داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط
    • همه متقاضیان ملزم به شرکت در یکی از آزمون های ALES یا GRE هستند که هر ساله توسط ÖSYM برگزار می‌شود.
    • ارائه مدرک تافل زبان انگلیسی الزامی است.

    مدارک لازم ثبت نام تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بغازیچی استانبول 

     مقطع ارشد 

    1. ریز نمرات کارشناسی به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    2. اصل یا گواهی مدرک کارشناسی به همراه زبان ترکی یا انگلیسی
    3. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (در صورت وجود/ داشتن مدرک الزامی نمی باشد)

     مقطع دکترا 

    1. ریز نمرات کارشناسی و اصل یا گواهی مدرک کارشناسی به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    2. ریز نمرات ارشد و اصل یا گواهی مدرک ارشد به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    3. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر ( داشتن مدرک الزامی می باشد)
    4. تز پایان نامه به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی

    زبان تحصیل در دانشگاه بغازیچی استانبول

    زبان تحصیل در دانشگاه بغازیچی انگلیسی است به همین دلیل افرادی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند باید سطح زبان انگلیسی خوبی داشته باشند و یا مدرک بین المللی تافل را به دانشگاه ارائه دهند. با این حال، دانشجویانی که از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردار نیستند، می توانند به مدت یک سال در دوره های آمادگی زبان ارائه شده توسط دانشگاه، شرکت کنند.

    هزینه تحصیل در دانشگاه بغازیچی

    هزینه تحصیل در دانشگاه بغازیچی ترکیه با توجه به تخصص متفاوت است به عنوان مثال شهریه دوره های مهندسی در سال تحصیلی 2024_2023 برای این دانشگاه بین 20 الی 30 هزار لیر برای یک سال تحصیلی متغیر است. در حالی که شهریه دانشکده اقتصاد و مدیریت این دانشگاه بین 10 الی 15 هزار لیر در هر سال تحصیلی بوده است. پس از انتخاب رشته می توانید با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه http://www.boun.edu.tr/ شهریه دانشگاه بغازیچی برای رشته مورد نظر خود را مشاهده کنید.

    امکانات دانشگاه بغازیچی

    دانشگاه بغازیچی شامل حدود 4 دانشکده و یک مرکز تحقیقاتی و کاربردی است. این دانشگاه همچنین رشته های بسیاری را برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. دانشگاه بغازیچی همچنین دارای یک کتابخانه علمی بزرگ با کتاب های الکترونیکی بسیاری است که به توسعه آموزش و توانمندسازی دانش آموزان برای انجام تحقیقات علمی در همه زمینه ها علاوه بر نقشی که در حمایت از فعالیت های علمی پژوهشی دارد.

    دانشگاه بغازیچی همچنین به دانشجویان خود برنامه تبادل دانشجو (اراسموس) را ارائه می دهد که در بسیاری از دانشگاه های اروپا شرکت می کند.در صورت پذیرش دانشجویان در این برنامه، دانشجویان می توانند یک سال تحصیل در دانشگاه های اروپایی که به آنها سپرده شده است را بگذرانند.

    این دانشگاه انواع امکانات تحقیقاتی و همچنین امکانات رفاهی زیادی را برای دانشجویان ارائه می دهد که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

    آزمایشگاه های دانشگاه بغازیچی

    آزمایشگاه های متعددی مجهز به جدیدترین تجهیزات تاسیس شده است تا دانشجویان بتوانند با انجام تحقیقات مختلف، توانمندی های خود را گسترش داده و در زمینه های مختلف تجربه کسب کنند که این آزمایشگاه ها شامل موارد زیر است:

    • آزمایشگاه نجوم
    • آزمایشگاه تحقیقات زلزله
    • آزمایشگاه الکترومغناطیسی
    • آزمایشگاه ژئودتیک
    • آزمایشگاه ژئومغناطیس
    • آزمایشگاه مگنت
    • آزمایشگاه هواشناسی
    • آزمایشگاه ژئودینامیک
    • آزمایشگاه ژئوفیزیک کاربردی
    • آزمایشگاه کنترل ساختمان

    کتابخانه دانشگاه بغازیچی

    دانشگاه بغازیچی استانبول دارای یک کتابخانه بزرگ است که علاوه بر مجهز بودن به اینترنت شامل تعدادی کلاس درس می باشد و شامل حدود 161 تا 481 مقاله به زبان های انگلیسی و ترکی می باشد.

    علاوه بر مقالات، دانشجویان به بسیاری از پایان نامه ها، گزارش های پژوهشی و انتشارات از جمله 620 مجله چاپی و حدود 79 تا 921 مجله الکترونیکی دسترسی دارند.

    همچنین در سال 1863 دانشکده حقوق هاروارد حدود 2000 کتاب به کتابخانه دانشگاه بوغازیچی اهدا کرد و در حال حاضر بیش از 300000 کتاب به زبان های مختلف در کتابخانه دانشگاه بوغازیچی وجود دارد.

    امکانات ورزشی در دانشگاه بغازیچی

    دانشگاه بغازیچی زمین های زیادی دارد که برای فعالیت های ورزشی مختلف مانند آیکیدو، فوتبال، دو و میدانی، بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال، دوچرخه سواری، شمشیربازی، هندبال، ژیمناستیک، هنرهای رزمی، اسکی، قایق سواری و ورزش های آبی مناسب است.

    علاوه بر این، این دانشگاه دارای سالن های ورزشی مجهز به تجهیزات مختلف ورزشی به منظور ارتقای سلامت دانشجویان می باشد.

    خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بغازیچی

    دانشگاه بغازیچی استانبول برای دانشجویان در هفت خوابگاه با چشم اندازهای زیبا و امکانات مجهز فراوان اقامت فراهم می کند. این خوابگاه ها گنجایش حدود 2500 دانشجو را دارد و همچنین امکان اجاره آپارتمان دانشجویی در استانبول برای تقریبا 486 دانشجو فراهم شده است. امکانات خوابگاه دانشگاه بغازیچی شامل اینترنت 24 ساعته، امکانات رفاهی متعدد، زمین های بازی، امکانات ورزشی و سالن های غذاخوری است.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه پذیرش و تحصیل در کلیه دانشگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید.

    مشاوران برتر آکادمی کرمی

    جهت تحصیل در ترکیه و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

    شماره تماس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا