ثبت نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه برای سال تحصیلی (2025_2024) در حال انجام است!!!  

لیست دانشگاه های تایید ایران در ترکیه
وبلاگ

تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون با بورسیه 2024

31 / 100
  •  

    ***در ویدئو بالا به طور کامل شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون بهمراه بورسیه را مورد بررسی قرار داده ایم، پیشنهاد می کنیم حتما آن را ببینید.

    اطلاعیه مهم 1: هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه برای دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و بدون آزمون سالانه بین 5 الی 9 هزار دلار است. که این شهریه در دو قسط پرداخت می شود. قسط اول که شامل 50% شهریه یک سال است در زمان اخذ پذیرش از دانشگاه و الباقی شهریه در شروع ترم دوم تحصیلی دانشجو تسویه خواهد شد.

    اطلاعیه مهم 2: شهریه سالانه فیزیوتراپی دانشگاه آیدین استانبول به زبان ترکی 5.000 دلار، دانشگاه باهچه شهیر استانبول به هر دو زبان 5.950 دلار، دانشگاه مدیپول استانبول به هر دو زبان 6.300 دلار، دانشگاه یدی تپه انگلیسی 11.300 دلار، دانشگاه آجی بادام به زبان ترکی 4.200 دلار است. 

    اطلاعیه مهم 3: بورسیه 100% رشته فیزیوتراپی دانشگاه مدیپول استانبول برای کل چهار سال به زبان ترکی 13.000 دلار و به زبان انگلیسی 16.500 دلار می باشد.

    اطلاعیه مهم4: بورسیه 100% رشته فیزیوتراپی دانشگاه آیدین استانبول اعلام شد! قیمت بورسیه برای کل چهار سال تحصیل و یکسال دوره امادگی زبان رایگان 11.500 دلار است.

    اطلاعیه مهم 5: بورسیه 100% رشته فیزیوتراپی دانشگاه فنر باهچه استانبول به زبان ترکی 6.500 دلار و به زبان انگلیسی 7.500 دلار می باشد. دانشگاه اوسکودار به زبان ترکی 6.000 دلار و دانشگاه نیشانتاشی استانبول به زبان ترکی 7.500 دلار و دانشگاه ینی یوزییل استانبول 5000 دلار و دانشگاه اطلس استانبول 7.500 دلار می باشد. این هزینه برای کل چهار سال تحصیل بهمراه یکسال دوره رایگان آمادگی زبان می باشد.

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه پس از رشته های پزشکی و دندانپزشکی، از رشته های پرطرفدار در میان دانشجویان سراسر دنیا است. این رشته تحصیلی تحت عنوان “فیزیوتراپی و توانبخشی” نامیده می شود که یکی از رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشکده‌های علوم بهداشت ترکیه محسوب می‌شود.

    در چند سال اخیر به دلیل اتلاف هزینه و وقت داوطلب برای آمادگی در آزمون دانشگاه های دولتی ترکیه و عدم کسب امتیاز مناسب، اکثر داوطلبان خواستار تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون هستند. خوشبختانه شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون در برخی از دانشگاه های دولتی و در تمامی دانشگاه های خصوصی ترکیه به راحتی امکانپذیر است.

    مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه، شرایط سن و معدل داوطلب می باشد. که هر چه داوطلب از شرایط سنی کمتر از 27 سال و معدل بالای 17 از 20 برخوردار باشد، شانس قبولی بیشتری در دانشگاه های برتر این کشور دارد.

    آکادمی کرمی با بیش از صدها پرونده موفق در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه، در این مقاله سعی بر ارائه به روز ترین مطالب نموده است. متخصصین ما همواره در تلاش اند متناسب با شرایط موجود، بهترین مسیر ادامه تحصیل را به داوطلبان پیشنهاد دهند.

    شماره تماس

    برای مشاوره رایگان تلفنی هر روز هفته از ساعت 9 صبح الی 8 شب پاسخگوی سوالات شما هستیم. 

    09104509900

    شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون

    از مهم ترین شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون ورودی می توان به کامل بودن مدارک متقاضی اشاره کرد. داوطلب باید فارغ التحصیل یا دانش آموز سال آخر دبیرستان باشد. شرایط سن و معدل برای اکثر دانشگاه های معتبر ترکیه بسیار حائز اهمیت است. با توجه به تجربه هر چه سن داوطلب کم و معدل بالایی داشته باشد، شرایط قبولی راحت تری خواهد داشت.

    به طور کلی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه داوطلبان می توانند برای هر دو نوع دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور اقدام کنند. دانشگاه های دولتی ترکیه دارای قدمت بیشتر و اعتبار جهانی بالاتری به نسبت دانشگاه های خصوصی هستند، اما شرایط ورود به دانشگاه های دولتی بسیار سخت تر است.

    در ادامه یکی از پرونده های موفق آکادمی کرمی برای رشته فیزیوتراپی دانشگاه باهچه شهیر با 30% بورسیه برای سال تحصیلی 2025_2024 را مشاهده می کنید:

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر

    تحصیل پرستاری در ترکیه

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون با بورسیه 100%

    با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات نرخ ارز خیلی از داوطلبان و خانواده های ایرانی به دنبال یک شرایط خاص برای کاهش هزینه تحصیل در ترکیه هستند. آکادمی کرمی با توجه به سابقه درخشان پنج سال همکاری با دانشگاه های ترکیه، توانسته است امتیاز ویژه بورسیه 100% را برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه دریافت کند.

    اغلب داوطلبان برداشتی که از کلمه بورس صد به ذهنشان می رسد، تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد؛ همانطور که تجربه نشان داده است شرایط قبولی از این نوع بورسیه تحصیلی ترکیه بسیار سخت و در اکثر مواقع موفقیت آمیز نیست. اما منظور از بورسیه صد در صد، پرداخت نقد شهریه کل دوره در دانشگاه های خصوصی ترکیه می باشد، که با این شرایط هزینه تحصیل شامل 50% تخفیف می شود.

    به طور متوسط هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون در دانشگاه های مورد تایید ایران سالانه 5 الی 6 هزار  دلار است، یعنی در مجموع چهار سال دانشجو باید 20 الی 25 هزار دلار به دانشگاه پرداخت کند. اما با استفاده از شرایط بورس صد خانواده ها به راحتی میتوانند هزینه های تحصیل را مدیریت کنند. در واقع داوطلب با پرداخت میانگین مبلغ 11 الی 12 هزار دلار در ابتدای شروع تحصیل، دیگر در طول کل دوره فیزیوتراپی شهریه ایی به دانشگاه پرداخت نخواهند کرد.

    در زیر یکی از پرونده های موفق آکادمی کرمی برای بورسیه 100% رشته فیزیوتراپی از دانشگاه آیدین استانبول سال تحصیلی 2025_2024 را مشاهده می کنید:

    بورسیه صد رشته فیزیوتراپی دانشگاه آیدین استانبول

    نکته! با استفاده ازشرایط بورس صد، یکسال دوره آمادگی زبان دانشگاه به صورت کاملا رایگان برگزار خواهد شد.

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون: دانشگاه های دولتی ترکیه 

    تا قبل از سال تحصیلی 2025_2024 برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه از جمله دانشگاه دوکوز ایلول به صورت کاملا قانونی با تاییدیه سازمان آموزش عالی ترکیه هر سال در بازه های زمانی مختلف اقدام به ثبت نام با شرط معدل می کردند. با استفاده از این شرایط، تمامی داوطلبان ممتاز ایرانی با معدل حداقل 18 از 20 و شرایط سنی کمتر از 25 سال برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون اقدام می کردند.

    اما برای سال تحصیلی 2025_2024 طبق اطلاعیه سازمان YOK پذیرش با شرط معدل و آزمون یوس اختصاصی دانشگاه های دولتی ترکیه بطور کامل لغو شد! تمامی دانشگاههای دولتی ترکیه فقط از طریق یکی از آزمون های جامع و سراسری TRYOS و SAT می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

    نکته! با توجه به رقابت زیاد شرکت کنندگان و ظرفیت کم پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی ترکیه شانس قبولی از طریق آزمون بسیار کم می باشد.

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون: دانشگاه های خصوصی ترکیه

    دانشگاه های خصوصی در کشور ترکیه بهترین گزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون میباشند، این دانشگاه ها هر ساله سهمیه مشخصی برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند که هر یک با شرط معدل و اعلام یک شرایط خاص اقدام به جذب دانشجو  می نمایند.

    همان طور که گفته شد برای تحصیل فیزیوتراپی در اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه، شرکت در آزمون ورودی SAT یا YOS برای متقاضیان و کسب نمره قبولی الزامی است. اما، پذیرش دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب به راحتی امکان پذیر است.

    دانشگاه های خصوصی ترکیه همزمان با پیشرفت سریع، امکانات پیشرفته ای برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه ارائه داده اند. بطوریکه رتبه های آنها در رنکینگ های جهانی رشد بسیار بالایی را نشان می دهد. دانشگاه های مطرح یدی تپه، باهچه شهیر یا مدیپول استانبول که جزو دانشگاه های خصوصی معتر ترکیه به حساب می آیند، رتبه های زیر ۵۰۰ در رتبه بندی QS جهانی را کسب نموده اند.

    در زیر یکی از پرونده های موفق آکادمی کرمی برای رشته فیزیوتراپی از دانشگاه مدیپول استانبول ورودی سال تحصیلی 2025_2024 را مشاهده می کنید.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه مدیپول استانبول

     

    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

    مشاوران برتر آکادمی کرمی

    مشاوران برتر آکادمی کرمی با سابقه پنج سال مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه، در این مقاله سعی بر ارائه به روز ترین مطالب نموده اند و همینطور متخصصین ما همواره در تلاش اند متناسب با شرایط موجود، بهترین مسیر ادامه تحصیل را به داوطلبان پیشنهاد دهند. در ادامه به طور کامل به شرایط هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون پرداخته ایم.

    شماره تماس

    برای مشاوره رایگان تلفنی هر روز هفته از ساعت 9 صبح الی 8 شب پاسخگوی سوالات شما هستیم.

    09104509900

    هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون 2024

    هزینه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه ‌های ترکیه، با توجه به میزان کیفیت و امکاناتی که در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، نسبت به سایر کشورها بسیار مناسب می باشد. اما نمی‌توان مقدار دقیقی برای هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه نظر گرفت؛ چرا که این شهریه‌ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

    در واقع هزینه ای که شما برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه باید پرداخت کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اینکه دانشگاه شما چه نوع دانشگاهی است؟ آیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست یا خیر و موضوعاتی از این قبیل برای اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس حاصل نمایید تا بهترین مشاوره را در اختیارتان قرار دهند.

    در حالت کلی هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر می باشد، به طور میانگین شهریه فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی ترکیه سالانه در بین بازه 5 الی 25 هزار لیر معادل 10 الی 50 میلیون در سال می باشد.

    در حالی که دانشگاه های خصوصی ترکیه به دوسته مورد تایید ایران و مورد تایید اتحادیه اروپا تقسیم می شوند. که شهریه در هرکدام متفاوت است. در واقع هزینه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های خصوصی تایید ایران در ترکیه سالانه 4 الی 6 هزار دلار معادل 200 الی 300 میلیون در سال و در دانشگاه های خصوصی تایید اروپا در ترکیه بین 2 الی 5 هزار دلار معادل 100 الی 250 میلیون در سال متغیر است.

    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه بدون آزمون

    شهریه فیزیوتراپی در ترکیه: دانشگاه های دولتی 

    در جدول زیر هزینه تحصیل فیزیو تراپی در ترکیه را برای برخی از دانشگاه های دولتی این کشور به تومان مشاهده می‌کنید:

    نام دانشگاه

    شهریه به لیر

    شهریه به تومان

    دانشگاه کارابوک 25.000 50 میلیون
    دانشگاه کارادنیز تکنیک 20.000 40 میلیون
    دانشگاه دوکوز ایلول 24.000 48 میلیون
    دانشگاه کاتب چلبی 40.000 80 میلیون

    شهریه فیزیوتراپی در ترکیه: دانشگاه های خصوصی

    در جدول زیر هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه برای برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور که دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران هستند، را به تومان مشاهده می‌کنید:  (با احتساب دلار 50 هزار تومان)

    نام دانشگاه

    شهریه سالانه به دلار

    شهریه به تومان

    دانشگاه یدی تپه 6.104  305 میلیون
    دانشگاه باهچه شهیر 5.740 285 میلیون
    دانشگاه  آیدین استانبول 5.000 250 میلیون
    دانشگاه مدیپول استانبول 4.680 234 میلیون
    دانشگاه مدیپول استانبول 6.400 انگلیسی 320 میلیون

    در جدول زیر یک لیست از هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون با اعمال بورسیه و تخفیف برای سال تحصیلی 2024_2023 ارائه داده ایم.

    نام دانشگاه

    زبان آموزش

    هزینه تحصیل بدون آزمون

    ایستینیه انگلیسی 6.400
    ایستینیه ترکی 4.940
    بیرونی انگلیسی 3.240
    بیرونی ترکی 2.340
    اطلس ترکی 2.925
    فنرباهچه انگلیسی 3.000
    فنرباهچه ترکی 2.500 
    نیشانتاشی ترکی 2.950
    اوکان انگلیسی  6.000
    اوکان ترکی 4.560
    مدیپول آنکارا
    ترکی 5.400
    ینی یوزییل ترکی 2.000
    بیکنت
    ترکی 3.056
    گالاتا
    ترکی 2.800
    کنت انگلیسی 3.240
    کنت
    ترکی 2.025

    ارزانترین دانشگاه برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

    ارزان ترین دانشگاه خصوصی برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون ازمون عبارتند از: دانشگاه فنرباهچه، دانشگاه ینی یوزییل که هر دو در شهر استانبول واقع شده اند. شهریه سالانه رشته فیزیوتراپی به زبان ترکی دانشگاه ینی یوزییل 2.300 دلار در سال و برای دانشگاه فنرباهچه سالانه 2.850 دلارمی باشد.

    لیست دانشگاه های فیزیوتراپی تایید ایران در ترکیه

    یکی از موارد مهمی که داوطلبان باید قبل از اقدام به پذیرش مورد توجه قرار دهند، اطلاع از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه می باشد. چرا که در ترکیه دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد اما همه آنها مورد تاییدیه ایران نمی باشند. این امر از این نظر مهم است که دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی در ترکیه قصد بازگشت و انجام کار فیزیوتراپی در ایران را دارند باید از میزان اعتبار مدرک خود مطلع باشند.

    طبق لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت در سال تحصیلی 2024_2023 تعداد محدودی از دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید ایران هستند. شرایط پذیرش این دانشگاه ها بدون آزمون ورودی و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می باشد.  شرایط سن و معدل داوطلب برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاهای تایید بسیار حائز اهمیت است.

    اسامی دانشگاه های خصوصی  تایید ایران برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون عبارتند از:

    تحصیل فیزیوتراپی بدون آزمون در دانشگاه یدی تپه 

    دانشگاه یدی تپه یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر ترکیه واقع در بخش آسیایی استانبول منطقه آتاشهیر است. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران و همینطور دارای تاییدیه جهانی کشور هایی مثل آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا می باشد. داوطلبان ایرانی برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه می توانند برای دانشگاه یدی تپه اقدام کنند. حداقل معدل 16 و حداکثر سن 25 سال برای ورود به این دانشگاه الزامی است.

    رشته فیزیوتراپی در دانشگاه یدی تپه استانبول به زبان انگلیسی ارائه می شود و شهریه سالانه آن 6104 دلار در سال است.

    تحصیل فیزیوتراپی بدون آزمون در دانشگاه باهچه شهیر 

    دانشگاه باهچه شهیر استانبول به دلیل شهریه مناسب نسبت به دیگر دانشگاه های مورد تایید و اعتبار آن در سطح جهانی یکی از دانشگاه های پر تقاضا برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه است. پردیس اصلی این دانشگاه در بخش اروپایی استانبول منطقه بشیکتاش واقع شده است. دانشجویان ایرانی برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر می توانند بدون کنکور و بر اساس شرایط سن و معدل داوطلب اقدام کنند. حداقل معدل لازم 19 و حداکثر سن 25 سال می باشد.

    رشته فیزیوتراپی در دانشگاه باهچه شهیر به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود و شهریه سالانه آن 5.700 دلار در سال است.

    تحصیل فیزیوتراپی بدون آزمون در دانشگاه مدیپول استانبول 

    دانشگاه مدیپول استانبول در سال تحصیلی 2024_2023 مورد تایید وزارت بهداشت ایران شد. این دانشگاه بدلیل تقاضای بالا برای تحصیل در بازه زمانی کمتر از دو ماه در اکثر رشته ها از جمله فیزیوتراپی تکمیل ظرفیت می شود. دانشگاه مدیپول استانبول برای دانش آموزان ایرانی با معدل بالای 19 یا نمره آزمون SAT حداقل 1500 تخفیف و بورسیه قابل توجهی را اعمال می کند.

    نکته قابل توجه اینکه اکثر دانش آموزان شهروند ترکیه بجای درخواست پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور، بدلیل اعتبار و روابط بین المللی قوی، دانشگاه مدیپول استانبول را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. این دانشگاه به جهت دارا بودن تاییدیه وزرات بهداشت آمریکا، کانادا و همینطور ارائه بورسیه های عالی مورد توجه خیلی از دانشجویان خارجی قرار گرفته است.

    داوطلبان ایرانی با حداقل معدل 16 و سن کمتر از 27 سال می توانند در بازه زمانی اواخر بهمن تا اواسط اردیبهشت هر سال برای پذیرش  از دانشگاه مدیپول استانبول اقدام کنند.

    شهریه فیزیوتراپی در دانشگاه مدیپول استانبول به زبان ترکی 4.680 دلار در سال و به زبان انگلیسی سالانه 6.400 دلار خواهد بود.

    تحصیل فیزیوتراپی بدون آزمون در دانشگاه آیدین استانبول 

    دانشگاه آیدین ترکیه در بخش اروپایی استانبول منطقه فلوریا تاسیس شده است. این دانشگاه دارای بیمارستان با تجهیزات کامل می باشد. دانشگاه آیدین در سال تحصیلی 2024_2023 مورد تایید وزارت بهداشت ایران شد، رشته فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین فقط به زبان ترکی تدریس می شود.

    شهریه فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین استانبول سالانه 5.000 دلار در سال است. امکان پرداخت شهریه در طی اقساط دو الی سه مرحله ایی وجود دارد. بعد از صدور برگه پذیرش داوطلب مبلغ 2.500 دلار را به عنوان بیعانه شهریه به حساب دانشگاه واریز می کند و برگه تایید نهایی ثبت نام صادر می شود. مابقی شهریه را داوطلب در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه پرداخت خواهد کرد.

    داوطلبان ایرانی با حداقل معدل 16 و سن کمتر از 27 سال می توانند در بازه زمانی اواخر بهمن تا اواسط تیر هر سال برای پذیرش از دانشگاه آیدین اقدام کنند.

    هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه: دانشگاه های تایید اروپا 

    همانطور که در بالا اشاره کردیم تعداد محدودی از دانشگاه های بدون کنکور ترکیه دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران می باشند که برای تحصیل رشته فیزیوتراپی شهریه های به نسبت بالایی دارند. پیشنهاد آکادمی کرمی به داوطلبانی که قصد بازگشت به ایران را ندارند، تحصیل در دانشگاه های فیزیوتراپی تایید اروپا در ترکیه می باشد.

    چرا که هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار مناسب و دارای برنامه اراسموس تبادل دانشجو با کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند. با استفاده از این سیستم دانشجویان می توانند یک ترم تا یکسال در یکی از کشورهای اروپایی درس بخوانند و در صورت تایید دانشگاه مقصد کل دوره تحصیل را در همان کشور به اتمام برسانند.

    علاوه بر این، بهتر است بدانید که برخی از دانشگاه های بدون کنکور ترکیه به فارغ التحصیلان ممتاز خود مدرک دیپلم آبی ارائه می دهند. دیپلم آبی هم در کشورهای اروپایی و هم در اتحادیه آمریکا دارای اعتبار می باشد. در واقع دانشجویان ایرانی، کشور ترکیه را به عنوان یک سکوی پرتاپ برای ادامه تحصیل یا کار در اروپا و آمریکا به شمار می آورند.

    در ادامه به برخی از دانشگاه های خصوصی تایید اروپا در ترکیه که بیشترین میزان رضایت مندی و تقاضا را برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه دارند، مورد بررسی و ارزیابی کامل قرار داده ایم.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه فنرباهچه 

    دانشگاه فنرباهچه استانبول در بخش آسیایی ترکیه منطقه اتا شهیر واقع شده است. این دانشگاه یکی از تخصصی ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل فیزیوتراپی با بیشترین میزان بورسیه می باشد به همین دلیل در چند سال اخیر داوطلبان ایرانی زیادی با کمک بورسیه 100% موفق به پذیرش این دانشگاه شده اند.

    یکی از لوکس ترین و مدرن ترین دانشگاه های ترکیه به حساب می آیدو رشته فیزیوتراپی را به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهد. دوره کارآموزی دانشجویان این دانشگاه در مجموعه بیمارستان های مدیکانا برگزار می گردد. یکی از مهم ترین مزیت های دانشگاه فنرباهچه ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان ممتاز خود می باشد.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه ایستینیه 

    دانشگاه ایستینیه در بخش اروپایی استانبول منطقه وادی واقع شده است. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد و با توجه به سطح علمی و روابط بین المللی گسترده با اتحادیه اروپا می تواند در سال های آتی مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار بگیرد. دانشگاه ایستینیه بر روی آموزش رشته های علوم پزشکی و علوم بهداشت متمرکزاست.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه ایستینه بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. این دانشگاه رشته فیزیو تراپی را به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهد و تجهیزات کاملی را در اختیار هر دانشجو قرار داده است. به همین دلیل در چند سال اخیر دانشجویان بین المللی زیادی خواستار تحصیل در این دانشگاه شده اند.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه بیرونی

    دانشگاه بیرونی ترکیه در بخش اروپایی استانبول منطقه زیتونبورنو واقع شده است. این دانشگاه دارای بیارستان با تجهیزات کامل می باشد به همین دلیل داشجویان این دانشگاه دوره های عملی خود را بروی بیمار واقعی اموزش می بینند. تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه بیرونی بدون کنکور می باشد. اما، این دانشگاه محدودیت سن دارد و حداکثر سن بایدکمتر از 29 سال باشد و رشته فیزیورتاپی را به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهد.

    دانشگاه بیرونی به دلیل کیفیت آموزش بالا و بیشترین رضایت مندی در بین دانشگاه های خصوصی ترکیه در سال تحصیلی 2024_2023 مورد تایید وزارت علوم ایران قرار گرفت. مهم ترین امتیاز دانشگاه بیرونی ارائه مدرک دیپلم آبی به فارغ التحصیلان ممتاز خود می باشد.با این مدرک فرصت های عالی برای کار و ادامه تحصیل دانشجو در اتحادیه اروپا ایجاد خواهد شد.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه اطلس 

    دانشگاه اطلس ترکیه در بخش اروپایی استانبول منطقه کایتانه واقع شده است. این دانشگاه دارای بیمارستان فوق تخصصی مدیسین میباشد و بر روی آموزش رشته های علوم پزشکی و علوم بهداشت متمرکز است، این دانشگاه تجهیزات کاملی را به صورت اختصاصی برای هر دانشجو فراهم کرده است.

    پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه اطلس بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. این دانشگاه  رشته فیزیوتراپی را فقط به زبان ترکی ارائه می دهد، که میزان شهریه آن نسبت به سطح خدمات و امکانات دانشگاه بسیار مناسب می باشد.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه اوکان 

    دانشگاه اوکان ترکیه در بخش آسیایی استانبول منطقه توزلا واقع شده است. این دانشگاه تمامی امکانات رفاهی از جمله خوابگاه، سالن ورزشی، سالن مطالعه، سالن آرایشگاهی و … را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است. دانشگاه اوکان با توجه به سابقه درخشان فعالیت خود، دارای تاییدیه وزارت علوم ایران و همینطور کشور های عضو اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا می باشد.

    پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه اوکان بدون کنکور و بر اساس مدارک دبیرستان داوطلب می باشد. این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز خود فرصت استفاده از بورسیه اراسموس و مدرک دیپلم آبی را ایجاد نموده است. آکادمی کرمی به عنوان نماینده مستقیم این دانشگاه، بورسیه خوبی را بر روی شهریه اعمال خواهد کرد.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه نیشانتاشی

    دانشگاه نیشانتاشی در بخش اروپایی استانبول منطقه ماسلاک واقع شده است. مهم ترین ویژگی های این دانشگاه ارائه مدرک دیپلم آبی، عضویت در برنامه ارسموس و اعطای مدرک مورد تایید کشور های اروپایی می باشد. داشگاه نیشانتاشی برای هر دانشجو یک تجهیزات کاملی را اختصاص داده است.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه نیشانتاشی بدون آزمون و بر اساس مدارک تحصیلی مقطع دبیرستان می باشد. این دانشگاه محدودیت سن و معدل ندارد و با توجه به سطح امکانات و تجهیزات فوق پیشرفته در چند سال اخیر مورد توجه خیلی از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است.

    تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه ینی یوزییل

    دانشگاه ینی یوزییل ترکیه در بخش اروپایی استانبول منطقه توپکاپی واقع شده است. این دانشگاه تمامی امکانات رفاهی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است، روبروی دانشگاه سالن های غذاخوری متنوع، خوابگاه اختصاصی و متروبوس قرار دارد. دانشگاه ینی یوزییل دارای بیمارستان 14 سال سابقه می باشد.

    این دانشگاه عضو برنامه اراسموس و مورد تایید کشور های عربی، اتحادیه اروپا است. پذیرش رشته فیزیوتراپی در دانشگاه ینی یوزییل بدون آزمون و براساس مدارک تحصیلی مقطع دبیرستان می باشد.

    یکی از ارزان ترین دانشگاه ها برای تحصیل فیزیوترای در ترکیه می باشد. خبر خوب اینکه! تمامی داوطلبان می توانند با پرداخت 4.500 دلار شهریه کل دوره چهار سال با دانشگاه تسویه بنماید.

    مدارک مورد نیاز تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بدون آزمون

    • اسکن پاسپورت
    • اسکن عکس 4*3
    • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
    • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

    نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور در ترکیه اقدام کنید.

    تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه به زبان انگلیسی

    اکثر دانشگاه های ترکیه رشته فیزیوتراپی را به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می دهند، که داوطلب متناسب با مهارت و علاقه خود زبان رشته را انتخاب می کند. برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه به زبان انگلیسی، داوطلب باید مدرک زبان تافل به دانشگاه ارائه دهد یا در آزمون تعیین سطح زبان دانشگاه امتیاز کسب کند.

    در غیر این صورت به مدت یکسال در دوره های آموزش زبان انگلیسی خود دانشگاه شرکت می کند و پس از آموزش کامل وارد دوره اصلی خواهند شد.

    تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در ترکیه

    به نکات زیر توجه بفرمایید!

    در نظر داشته باشید که مدرک IELTS زبان انگلسیی مورد قبول دانشگاه های ترکیه نیست، لذا داوطلب باید در آزمون تعیین سطح دانشگاه مورد نظر شرکت کند. 
    داوطلبانی که برای تحصیل فیزیوتراپی به زبان انگلیسی اقدام می کنند باید بدانند که به دلیل دوره های عملی با بیماران ترک در ارتباط هستند لذا باید به زبان ترکی تسلط کافی داشته باشند. 
    معمولا هزینه تحصیل فیزیوتراپی به زبان انگلیسی در مقایسه با زبان ترکی بسیار بیشتر است. با این وجود، در برخی از دانشکده‌ها بین هزینه‌های تحصیل به انگلیسی یا ترکی تفاوت زیادی وجود ندارد.

    در جدول زیر به برخی از دانشگاه های کشور ترکیه که رشته فیزیوتراپی را به زبان انگلیسی تدریس می­کنند اشاره کرده ایم:

    نام دانشگاه  نام شهر  شهریه سالیانه (به دلار)
     دانشگاه اتیلیم انکارا آنکارا $2.550
    دانشگاه باهچه شهیر  استانبول $5700
    دانشگاه بیرونی استانبول $3.400
     دانشگاه فنرباهچه استانبول $3.500
    دانشگاه مدیپول استانبول  استانبول $6.400
    دانشگاه ایستینیه استانبول $6400
    دانشگاه یدی تپه استانبول $6104

    بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی در ترکیه 2024

    • دانشگاه باهچه شهیر
    • دانشگاه مدیپول استانبول
    • دانشگاه آیدین
    • دانشگاه یدی تپه
    • دانشگاه ایستینیه
    • دانشگاه بیرونی
    • دانشگاه فنرباهچه
    • دانشگاه آجی بادام

    شرایط سنی تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

    برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه، شرایط سنی مشخصی وجود ندارد. به طور کلی شرط لازم برای اقدام به پذیرش در تمامی دانشگاه های ترکیه داشتن دیپلم یا حضور در سال آخر دبیرستان است. اما برخی از دانشگاه های معتبر خصوصی ترکیه با شرط معدل و اعلام یک شرایط خاص اقدام به جذب دانشجو در رشته فیزیوتراپی می نمایند.

    نکته مهم! برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های معتبر ترکیه داوطلب باید دارای سن کمتر از 27 سال ومعدل کل دبیرستان حداقل 17 باشد.

    زبان تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

    رشته فیزیوتراپی در ترکیه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود، که دانشجو متناسب با علاقه خود زبان تحصیل را انتخاب می کند. توجه داشته باشید که شهریه اکثر این رشته ها برای به زبان ترکی بسیار کمتر از انگلیسی می باشد.

    پیشنهاد آکادمی کرمی به داوطلبان ایرانی جهت سهولت در روند یادگیری،  انتخاب تحصیل به زبان به ترکی است. چرا که علاوه بر کاهش هزینه ها منجر به گذارندن موفق دوره های عملی در ترکیه و برقراری ارتباط راحت بامردم ترک می شود.

    نکته مهم! انتخاب تحصیل به زبان ترکی هیچ تاثیری بر اعتبار مدرک شما نخواهند داشت، چراکه در مدرک اعطایی از سمت دانشگاه زبان تحصیل قید نخواهد شد.

    خبر خوب اینکه! برای پذیرش اولیه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما برای ورود به دوره اصلی رشته مورد نظر داوطلبان باید از سطح زبان کافی برخوردار باشند. به همین دلیل دانشجو می تواند در آزمون تعیین سطح زبان دانشگاه نمره قابل قبولی کسب کند یا از قبل با توجه به زبان تحصیل، یکی از مدارک تافل زبان انگلیسی یا تومر زبان ترکی را به دانشگاه ارائه دهد.

    نگران نباشید! اگر از سطح زبان کافی برخوردار نیستید و یا مدرک زبان ندارید، شما می توانید به مدت یک سال در دوره های حاضرلیک آموزش زبان خود را در دانشگاه به صورت حضوری شرکت کنید و از آموزش های کامل زبان بهره مند شوید.

    قیمت دوره کالج زبان ترکی بطور میانگین: 1500 دلار در سال.

    قیمت دوره کالج زبان انگلیسی بطور میانگین: 5000 دلار در سال.

    مزایای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه 

    • دانشگاه های ترکیه به عنوان یک سکوی پرتاب برای تحصیل دانشجو در دانشگاه های برتر دنیا بشمار می آیند.
    • همگی عضو سیستم اراسموس  و تبادل دانشجو با دانشگاه ها و کشور های مهم جهان می باشند.
    • دانشگاه های ترکیه به دانشجویان خود  که با معدل بالا فارغ التحصیل می شوند ضمانت شغلی می دهند.
    • همگی دارای بیمارستان های تخصصی با تجهیزات کامل جهت گذراندن دوره های کار آموزی دانشجو و کسب تجربه آموزش های عملی قوی می باشند.
    • هزینه های تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و هزینه های زندگی در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا، بسیار کمتر است.
    • امکان تحصیل بدون کنکور در دانشگاه های خصوصی و امکان انتقالی گرفتن به دانشگاه های اروپایی و کانادایی.
    • امکان تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و  انجام  کار دانشجویی در ترکیه حین تحصیل.
    • هزینه‌های درمانی دانشجویان به دلیل اجباری بودن بیمه درمانی رایگان است.
    • اکثر دانشگاه های ترکیه علاوه بر اصل مدرک فارغ التحصیلی دانشجو از رشته مد نظر مدارک دیگری که رزومه علمی معتبر برای دانشجو به شمار می آیند را به دانشجو  ارائه می دهند. مانند : مدرک ماوی دیپلما یا همان دیپلم آبی.
    • یکی از مزیت‌های برجسته تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه، سهولت در اخذ ویزای ورود یا امکان رفتن به ترکیه بدون ویزا است، زیرا دانشجویان می توانند پس از ورود به دانشگاه اقامت تحصیلی دریافت کنند.

    کارشناسی ارشد و دکتری فیزیوتراپی در ترکیه

    برای ادامه تحصیل مقاطع ارشد و دکترا فیزیوتراپی در ترکیه، شرط قبولی دانشگاه های دولتی این کشور شرکت در آزمون و ترجیحا ارائه مدرک زبان رشته مورد نظر می باشد. اکثر دانشگاه های دولتی ترکیه مقاطع ارشد و دکترا را به زبان ترکی ارائه می دهند و بر حسب نتیجه آزمون ورودی ALES اقدام به پذیرش داوطلب می نمایند.

    • کسب امتیاز از آزمون های ورودی ALES ،GRE و GMAT
    • ارائه مدرک زبان تافل TOFEL یا تومر TOMER
    • ارزیابی رزومه علمی و مدارک مقاطع قبلی داوطلب

    متوسط هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه برای کل دوره مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی بین 400 الی 700 دلار معادل 20 الی 40 میلیون در سال می باشد.

    نکته قابل توجه اینکه!  داوطلبان برای ادامه مقاطع ارشد و دکترا فیزیوتراپی در ترکیه باید فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی باشد و با کارشناسی رشته های دیگر و غیر مرتبط نمی توانند برای ادامه تحصیل ارشد و کترا فیزیوتراپی اقدام کنند.

    اما برای ادامه تحصیل فیزیوتراپی در مقاطع ارشد و دکترا، پذیرش اکثر دانشگاه های خصوصی بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و ارائه مدرک زبان می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های خصوصی ترکیه ارائه مدرک زبان تافل الزامی است، در غیر این صورت امکان پذیرش نیست. دانشگاه های خصوصی ترکیه اکثرا مقاطع ارشد و دکترا را به زبان انگلیسی و بدون آزمون ارائه می دهند.

    البته برخی از دانشگاه های خصوصی ترکیه از جمله دانشگاه کوچ، باهچه شهیر و یدی تپه برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا فقط بر اساس نتیجه آزمون GRE اقدام به ثبت نام می نمایند. متوسط هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه برای مقطع ارشد دانشگاه های خصوصی بین 3 الی 12 هزار دلار معادل 150 الی 600 میلیون برای کل دوره تحصیلی می باشد و همینطور برای مقطع دکترا متوسط هزینه کل چهار سال دوره تحصیلی بین 5 الی 12 هزار دلار معادل 250 الی 600 میلیون تومان خواهد بود.

    مدارک مورد نیاز تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه: تحصیلات تکمیلی

     مقطع ارشد 

    1. ریز نمرات کارشناسی به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    2. اصل یا گواهی مدرک کارشناسی به همراه زبان ترکی یا انگلیسی
    3. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (در صورت وجود/ داشتن مدرک الزامی نمی باشد)

     مقطع دکترا 

    1. ریز نمرات کارشناسی و اصل یا گواهی مدرک کارشناسی به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    2. ریز نمرات ارشد و اصل یا گواهی مدرک ارشد به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    3. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر ( داشتن مدرک الزامی می باشد)
    4. تز پایان نامه به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی

    هزینه تحصیل ارشد فیزیوتراپی در ترکیه

    نام دانشگاه

    زبان تحصیل

    هزینه کل دوره

    دانشگاه اوکان ترکی 5400
    دانشگاه آیدین استانبول  ترکی  8000
    دانشگاه کولتور ترکی  4000
    دانشگاه اوسکودار ترگی 3465
    دانشگاه ایستینیه ترکی / انگلیسی 5130
    دانشگاه آتیلیم ترکی 10000
    دانشگاه اطلس ترکی 3600
    دانشگاه باهچه شهیر  ترکی 9000
    دانشگاه بیلگی ترگی 10000
    دانشگاه هالیچ ترکی 5700

    هزینه تحصیل مقطع دکترا فیزیوتراپی در ترکیه 

    نام دانشگاه 

    زبان تحصیل

    هزینه کل دوره 

    دانشگاه هالیچ  ترکی 9500
    دانشگاه ایستینیه  ترکی  10260
    دانشگاه آیدین استانبول  ترکی 10000
    دانشگاه باهچه شهیر  ترکی  40000

    بازار کار فیزیوتراپی در ترکیه 

    فیزیوتراپی از جمله رشته‌های تحصیلی است که از بازار کار مناسب برخوردار است. چرا که جایگاه‌های شغلی خالی در این زمینه در ترکیه وجود دارد. به‌همین‌جهت دانشگاه‌های معتبر ترکیه دانشجوی بین‌المللی در زمینه فیزیوتراپی می‌پذیرند و افراد پس از فارغ‌التحصیلی امکان کاریابی در این رشته را دارند. همچنین افرادی که تحصیلات خود را در خارج از ترکیه به پایان رسانده‌اند می‌توانند پس از اخذ جاب آفر ترکیه به این کشور مهاجرت کاری کرده و به کار و زندگی در ترکیه بپردازند.

    مشاغل فیزیوتراپی در ترکیه 

    به فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی و توانبخشی عنوان “فیزیوتراپیست” اعطا می شود. بعد از فارغ التحصیلی، یک فیزیوتراپیست می تواند به عنوان متخصص فیزیوتراپی، ورزش درمانی، طب سوزنی، کایروپراکتور، فیزیولوژیست ورزش و دیگر فعالیت ها شروع به کار کند. محل کار شما نیز بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی، مدارس خاص، مراکز اجتماعی، آسایشگاهها و کلوب های ورزشی خواهد بود.

    درآمد فیزیوتراپی در ترکیه

    فیزیوتراپی یکی از شغل های پردرآمد در تمام دنیاست. شما با داشتن مدرک کارشناسی فیزیوتراپی در ترکیه می توانید یک کسب و کار درآمدزا برای خود ایجاد کنید. یک فیزیوتراپیست در ترکیه به طور میانگین 500 الی 1000 لیر در ساعت درآمد دارد. این در حالی است که در دوران بازنشستگی هم به ازای هر ساعت 250 لیر حقوق می گیرد. بعلاوه، فرصت های شغلی زیادی برای رشته فیزیوتراپی وجود دارد.

    میانگین درآمد فیزیوتراپی ترکیه: ماهانه 210 هزار لیر ترکیه

    مشاوران آکادمی کرمی

    جهت تحصیل در ترکیه  و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

    شماره تماس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    نوشته های مشابه

    ‫12 دیدگاه ها

      1. سلام دوست عزیز، بورسیه شامل تمامی داوطلبان خارجی میشود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

      1. سلام و دورود راضیه عزیز، خوشبختانه رایط بورسیه 100% فیزیوتراپی در دانشگاه های خصوصی ترکیه بدون محدودیت می باشد و تمامی داوطلبان می توانند از این شرایط ویژه استتفاده بنمایند.

    1. سلام من 24 سالمه و معدلم 16 و خورده ایی میتونم از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه اقدام کنم؟ شانس قبولی دارم؟

      1. سلام و دورود متین عزیز، بله شما از لحاظ هر دو شرط سن و معدل واجد شرایط پذیرش رشته فیزیوتراپی بدون آزمون در دانشگاه های مورد تایید ایران در ترکیه هستید.

    2. سلام و دورود ببخشید کدوم دانشگاه مورد تایید توی ترکیه هم شهریه اشون مناسب و هم رشته فیزیوتراپی به زبان انگلیسی دارند؟

      1. سلام و دورود هلیا عزیز، دو تا دانشگاه باهچه شهیر استانبول و دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. که شهریه سالانه دانشگاه باهچه شهیر استانبول سالانه 5.950 دلار و دانشگاه مدیپول استانبول 7.000 دلار هستش.

    3. اگر شهریه کل دوره تحصیل رو یکجا پرداخت کنیم، دیگه دانشگاه از ما شهریه ایی دریافت نمی کنه؟

      1. سلام و دورود سمیه عزیز، بله اگر مد نظرتان استفاده از ظرفیت ویژه اختصاصی بورسیه صد می باشد. بله این هزینه بابت کل دوره تحصییل شماست و دیگر شما مشمول پرداخت شهریه نخواهید بود.

    4. خواستم تشکر کنم از مجموعه خوبتون و خانم مهندس کرمی که بی نهایت محبت داشتن نسبت به ما و دلسوزانه پیگیری کار بارمانم روانجام دادند. متشکرم

      1. سلام و دورود خدمت شما خانم حدادی عزیز، از اینکه راضی هستید، خیلی خوشحالیم. ممنون از کامنت زیباتون با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما و خانواده محترمتان.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا