ثبت نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه برای سال تحصیلی (2025_2024) در حال انجام است!!!  

لیست دانشگاه های تایید ایران در ترکیه
آزمون های ورودی دانشگاه ترکیه

آزمون SAT در ترکیه: تاریخ برگزاری آزمون SAT 2024

24 / 100
  • در این مقاله درباره معرفی آزمون آمریکایی SAT، تاریخ برگزاری آزمون SAT_2024 در ترکیه و نمره مورد نیاز قبولی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه از طریق آزمون SAT صحبت کرده ایم.

    آزمون SAT در ترکیه

    آزمون SAT مخفف کلمات (Scholastic Aptitude Test) می باشد که توسط موسسه کالج برد آمریکا طراحی می شود. بسیاری از دانشگاه های سرتاسر دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ، فنلاند، اتریش، ترکیه و … با نمره آزمون اس ای تی اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. زبان امتحانی آزمون SAT انگلیسی می باشد و با سؤالات ریاضی و زبان انگلیسی متقاضیان را مورد سنجش قرار می دهند. این آزمون در ایران برای تمامی سنین و بلاخص کسانی که امسال دوازدهم می خوانند بسیار مناسب است.

    اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه های معتبر پذیرش بگیرید و به تازگی نام آزمون اس ای تی به گوشتان خورده و نمی دانید چیست و چطور باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارید، با ما همراه باشید تا در این صفحه به شما چگونگی ثبت نام آزمون SAT و زمان برگزاری آزمون SAT 2024 را به صورت کامل توضیح دهیم.

    تاریخ های برگزاری آزمونSAT 2024

    SAT بیش از ۷ بار در سال برگزار می شود. این آزمون در ماه‌های مارس، می، ژوئن، آگوست، اکتبر، نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود. ممکن است تاریخ‌های آزمون ایالات متحده و سایر کشورها با تاریخ‌های آزمون بین‌المللی متفاوت باشد.

    ***در جدول زیر تاریخ برگزاری آزمون بین‌المللی SAT را برای سال تحصیلی 2025_2024 مشاهده می کنید.

    تاریخ برگزاری آزمون SAT تاریخ شروع ثبت نام  آخرین مهلت ثبت نام 
    9 مارس 2024 23 فوریه 2024 27 فوریه 2024
    4 می 2024 19 آوریل 2024 23  آوریل 2024
    1 ژوئن 2024 16 می 2024 21 می 2024

    ***جهت ثبت نام آزمون SAT 2024 همین حالا با کارشناسان ما در آکادمی کرمی تماس بگیرید.

    درباره آزمون SAT در ترکیه

    آزمون sat ترکیه را می توان به عنوان یکی از مهم ترین آزمون هایی دانست که اگر قصد تحصیل در خارج از کشور مخصوصا ترکیه را دارید، نیاز است که مدرک آن را داشته باشید. آزمون اس ای تی یکی از اصلی ترین آزمون های ورود به دانشگاه های ترکیه است. بیش از 100 دانشگاه ترکیه با آزمون اس ای تی دانشجو می پذیرند. در این بین دانشگاه هایی هم هستند که صرفا از طریق آزمون SAT ترکیه دانشجو می پذیرند. آزمون ست ترکیه حدود 4 بار در سال برگزار می شود. این آزمون برای ایرانیان در ماه های اسفند، اردیبهشت، شهریور و آذر برگزار می شود.

    آزمون sat در شهر های ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا از دانشجویان گرفته می شود. هزینه شرکت در آزمون SAT ترکیه تفاوتی با کشورهای دیگر ندارد و همان 141 دلار است که نسبت به گزینه های مختلف ثبت نام می تواند کمی بیشتر شود. در کشور ترکیه، فقط نوع عمومی آزمون اس ای تی برگزار می شود و نوع موضوعی آزمون برگزار نمی شود. در ترکیه برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه کوچ ، دانشگاه حاجت تپه فقط با آزمون SAT، برخی از دانشگاه ها فقط با آزمون YOS و بقیه دانشگاه ها با نتیجه هر دو آزمون دانشجو می پذیرند.

    مقدار نمرات SAT مورد نیاز در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به طور کلی، هرچه در SAT امتیاز بیشتری کسب کنید، فرصت های های بیشتری برای پذیرش رشته‌های مختلف  دانشگاه های ترکیه خواهید داشت.

    انواع آزمون SAT

    آزمون اس ای تی برای سنجیدن میزان اطلاعات و آمادگی افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه است. این آزمون در ابتدا به گونه ای طراحی شد که هیچگونه تطابقی با برنامه های دبیرستانی نداشت. در گذشته SAT دارای دو نوع (آزمون جنرال و عمومی General SAT) و (آزمون موضوعی Subject SAT) بود که داوطلب می‌توانست در هر دو آزمون یا یکی از این آزمون‌ها شرکت کند، اما امروزه SAT Subject یا SAT تخصصی حذف شده است و تنها آزمون SAT برگزار می‌شود.

    آزمون جنرال (General SAT)
    آزمون ای اس تی جنرال در اکثر کشورها برگزار می‌شود. تقریبا بیشتر دانشگاه های جهان نیز با نتیجه این آزمون دانشجو می‌پذیرند.
    آزمون موضوعی (Subject SAT)
    ست موضوعی بیشتر در آمریکا برگزار شده و برای دانشگاه های این کشور نیز بیشتر مورد نیاز است. بخش های امتحانی آزمونی ای اس تی موضوعی شامل زیست شناسی، شیمی و فیزیک نیز است.

    شرایط آزمون SAT

    شرایط خاصی برای شرکت در SAT وجود ندارد، هر کسی می‌تواند در این آزمون ثبت‌نام کرده و در آن شرکت کند. اما این آزمون برای سنجش میزان آمادگی جهت ورود به دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل محدودیت اعتبار این آزمون بهتر است در سنی شرکت شود که در مدت اعتبار آزمون امکان ورود به دانشگاه وجود داشته باشد. SAT توانایی شرکت‌کنندگان در آزمون را در دو زمینه مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این دو زمینه عبارت‌اند از:

    • ارزیابی آنچه که دانش‌آموز در طول ۱۲ سال تحصیل در مدرسه آموخته است.
    • ارزیابی اینکه آیا متقاضی توانایی این را دارد که وارد دانشگاه شود و برنامه‌های دانشگاهی خود را به پایان برساند.

    محتوای آزمون SAT

    زبان انگلیسی مبنای مطالعه برنامه درسی SAT است و برای قبولی در آزمون باید دانش زبان انگلیسی خوب داشته باشید.برای آزمون SAT 1 چهار بخش وجود دارد: 3 بخش اجباری است که عبارتند از خواندن، نوشتن
    و ریاضیات و یک بخش اختیاری است که بخش انشا یا مقاله نویسی است

    اول: بخش خواندن به زبان انگلیسی

    این آزمون بستگی به توانایی خواندن متون طولانی به زبان انگلیسی و پاسخگویی به مجموعه سوالات مرتبط با آن دارد
    که سوالاتی برای تست واژگان زبان در علوم انسانی و اجتماعی و رمان های ادبی می باشد.این واژگان نسبتا سخت هستند و برای قبولی نیاز به آمادگی دارید.

    در این آزمون شما کتاب های زیادی را خواهید یافت که با لیست رایج ترین واژگان در این آزمون سروکار دارند، حدود 3500 کلمه، مدت زمان آزمون ریدینگ SAT 65 دقیقه و تعداد سوالات 52 سوال است.

    دوم: گروه نگارش به زبان انگلیسی

    این آزمون متکی بر خواندن متون کوتاه و پاسخگویی به سوالات چندگزینه ای و سوالات گرامری زبان انگلیسی است و زمان آزمون 35 دقیقه و تعداد سوالات 44 سوال می باشد.

    سوم: گروه ریاضی

    این بخش بر اساس اطلاعات ریاضی است که در مرحله ثانویه مورد مطالعه قرار گرفته است و سوالات زیادی در زمینه آمار، جبر و مهندسی پیدا خواهید کرد:

    سوالات شامل موضوعات ریاضی زیر است:

    • شماره و عملیات
    • جبر و توابع
    • هندسه و اندازه گیری
    • تجزیه و تحلیل داده ها و آمار و احتمال

    مدت زمان بخش ریاضی آزمون SAT 80 دقیقه و تعداد سوالات 58 سوال می باشد.

    چهارم: بخش مقاله نویسی

    این یک بخش اختیاری است و هنگام انتخاب آن، دانش آموز باید بتواند برای هر موضوعی که توسط مدیریت آزمون ارائه می شود، مقاله ادبی بنویسد. نوشتن مقاله حدود 50 دقیقه طول می کشد. 6 تاریخ برای این مقاله وجود دارد. آزمون های SAT که هر ساله برگزار می شود
    و هزینه های آزمون حدود 40 دلار است و آزمون مقاله 14 دلار است

    مراکز ثبت نام آزمون SAT در ترکیه

    می توانید برای آزمون SAT از یکی از مکان های زیر در ترکیه ثبت نام کنید:

    • دبیرستان آمریکایی رابرت در استانبول
    • دانشگاه بیلکنت – آنکارا
    • انجمن ترکیه و آمریکا – آنکارا
    • دبیرستان خصوصی آمریکایی ازمیر – ازمیر
    • دبیرستان خصوصی آمریکایی تارسوس – تارسوس

    لیست دانشگاه های ترکیه برای پذیرش با آزمون SAT

    • دانشگاه فنی خاورمیانه
    • دانشگاه بغازیچی
    • و دانشگاه مارمارا
    • دانشگاه جراح پاشا استانبول
    • و دانشگاه حاجت تپه
    • دانشگاه سابانچی
    • دانشگاه قاضی
    • و دانشگاه فنی ییلدیز
    • دانشگاه کوچ
    • دانشگاه فنی استانبول
    • و دانشگاه اولوداغ

    چگونه برای آزمون SAT آماده شویم؟

    برای آمادگی برای آزمون SAT باید بین 4 تا 7 ماه طول بکشد که در موسسات دوره های  تخصصی آمادگی برای این آزمون وجود دارد و دانش آموزان در این دوره ها از منابع تخصصی آزمون SAT استفاده می کنند.

    بهترین منابع آزمون SAT

    از بهترین کتاب های SAT می توان به SAT official Study Guide اشاره کرد. این کتاب توسط خود موسسه کالج برد نوشته و به چاپ رسیده است و از اصلی ترین منابع آزمون sat به شمار می رود. برای آمادگی بیشتر بهتر است از نمونه سؤالاتی که در سطح اینترنت وجود دارد نیز استفاده کنید.

    جزوات و نمونه سوالات آزمون SAT

    یکی از راحت ترین روش ها برای آماده شدن جهت کسب نمره بالا در آزمونSAT، حل نمونه سوالات SAT است. حل نمونه سوالات این آزمون نه تنها به داوطلب اجازه می دهد عملکرد خود را ارزیابی کند، بلکه او را برای روز امتحان نیز آماده می کند.

    نحوه ثبت نام در آزمون SAT

    برای ثبت نام آنلاین SAT باید موارد زیر انجام گیرد:

    •  ورود به وب‌سایت رسمی SAT
    •  ایجاد یک حساب کاربری
    •  ارائه تمام اطلاعات خواسته شده
    •  انتخاب نوع آزمون و نزدیک‌ترین محل برگزاری آن به مکان سکونت شما
    •  بارگذاری عکس واض پرسنلی
    •  پرداخت هزینه و دریافت رسید
    •  دریافت کارت ورود به جلسه (پس از ثبت نام موفق در آزمون، متقاضی باید به حساب کاربری خود در وبسایت SAT وارد شده و کارت ورود به جلسه خود را دانلود کند. داوطلب باید از صحت اطلاعات کارت ورود به جلسه اطمینان حاصل کند و در صورت وجود هرگونه اشتباه، آن ها در اولین فرصت برطرف نماید.)

     جهت راهنمایی کامل مراحل ثبت نام آزمون SAT با مشاورین برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید.

    مراکز برگزاری آزمون SAT

    همانطور که گفته شد، آزمون SAT به طور میانگین سالیانه بالغ بر 40 بار در خارج از خاک آمریکا و در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. این آزمون متاسفانه فعلا در ایران برگزار نمی‌شود، اما سایر کشورهای همسایه ایران مثل ترکیه از جمله مراکزی هستند که با مراجعه به آنها می‌توان این آزمون را پشت سر گذاشت. در ترکیه، سه شهر آنکارا، استانبول و ازمیر مکان‌های اصلی برگذاری این آزمون هستند.
    به طور کلی بهترین کار برای پیدا کردن نزدیک­ترین محل برگزاری آزمون نسبت به محل زندگی خود، مراجعه به وب­سایت College Board است تا در بین لیست ارائه شده نزدیک­ ترین مکان را انتخاب کنید.

     نتایج آزمون SAT

    برای دسترسی به نتایج آزمون SAT خود این مراحل را دنبال کنید:

    1. در وبسایت رسمی SAT، روی گزینه  (my organizer) کلیک کنید.
    2. در منوی سمت چپ خود گزینه”نمرات SAT” را مشاهده می کنید؛ آن را انتخاب کنید.
    3. سپس روی گزینه “دسترسی به نمرات من” کلیک کنید.
    4. از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته می شود؛ این اطلاعات را وارد کنید.
    5. گزینه “نمرات آزمون من” در این صفحه قابل مشاهده است که با کلیک بر روی آن می‌توانید به نتایج دسترسی داشته باشید.

    مشاوران آکادمی کرمی

    جهت تحصیل در ترکیه  و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

    09104509900

    سوالات متداول درباره آزمون SAT در ترکیه

    مدت اعتبار آزمون SAT چند سال است؟

    اعتبار این آزمون برای همه کشور ها 5 سال است و در کشور ترکیه 2 سال است.

    آیا آزمون SAT در ایران برگزار می شود؟

    خیر. این آزمون در کشور هایی برگزار می‌شود که توسط آمریکا تحریم نباشند. نزدیک ترین کشور برای شرکت در آزمون SAT برای داوطلبان ایرانی کشور ترکیه می باشد.

    آزمون SAT مورد قبول کدام کشور ها می باشد؟

    آزمون SAT یک آزمون بین المللی است و می‌توانید با داشتن این مدرک برای تمامی دانشگاه های جهان اپلای کنید.

    نمره قبولی آزمون SAT برای پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

    برای قبولی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه کسب نمره آزمون SAT حداقل 1550 از 1600 نمره کل آزمون الزامی می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا