تحصیل در ترکیه

دانشگاه حاجت تپه آنکارا ترکیه: شرط معدل + رنکینگ + شهریه 2024

اطلاعیه مهم! دانشگاه حاجت تپه انکارا در سایت رسمی خود اعلام کرد که در سال تحصیلی 2025_2024 با آزمون های ACT و SAT دیگر دانشجو نمی پذیرد و ملاک خود را فقط آزمون مرکزی TRYOS قرار داده است.

معرفی کامل دانشگاه حاجت تپه آنکارا

دانشگاه حاجت تپه یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد که درسال ۱۹۶۷ در شهر آنکارا شروع به فعالیت کرده است. این دانشگاه یکی از مهم ترین و رده بالا ترین دانشگاه های ترکیه میباشد که سالانه دانشجویان زیادی را از کشور ترکیه و اقصی نقاط جهان به خود جذب میکند. این دانشگاه رشته های تحصیلی را با بالاترین سطح ممکن توسط بهترین اساتید ترکیه و جهان تدریس میکند و این دروس به زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی تدریس میشود.

مهم ترین نکته دانشگاه حاجت تپه برای دانشجویان ایرانی این نکته است که مدرک تحصیلی این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیز میباشد و شما میتوانید با مدرک این دانشگاه در ایران طبابت کنید. یکی دیگر از امکانات برجسته دانشگاه Hacettepe، مانند تمامی دانشگاه های ممتاز ترکیه استفاده از قانون اراسموس در این دانشگاه است و شما میتوانید به استناد از این قانون دو ترم در دانشگاه های اروپایی مهمان شوید و حتی در همین حین درخواست پذیرش در دانشگاه مقصد را دهید

نوع دانشگاه دولتی
زبان تدریس انگلیسی و ترکی
سال تاسیس 1967
شهر  آنکارا
تاییدیه دانشگاه تایید علوم و بهداشت ایران، آمریکا، کانادا و اروپا
رنکینگ جهانی QS  1000_801
رنکینگ جهانی تایمز 800_601
آدرس وب سایت دانشگاه https://www.hacettepe.edu.tr

آدرس دانشگاه حاجت تپه آنکارا

این دانشگاه دو پردیس اصلی دارد. پردیس اول در شهر قدیمی آنکارا که مرکز پزشکی این دانشگاه محسوب می شود و پردیس دوم، پردیس Beytepe حدود 13 کیلیومتر از مرکز شهر فاصله دارد. پردیس Beytepe شش هزار متر مربع  از زمین های سرسبز و جنگلی را پوشش می دهد و میزبان دانشکده های علوم اقتصادی و اداری، حقوق، آموزش، مهندسی، هنرهای زیبا، ادبیات، و علوم است.

رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه حاجت تپه انکارا

دانشگاه حاجت تپه ترکیه در رتبه‌بندی جهانی در بین دانشگاه‌های برتر قرار دارد. همچنین این دانشگاه جزو ۵ دانشگاه برتر کشور ترکیه است. در جدول زیر رتبه‌بندی دانشگاه حاجت تپه به‌طور خلاصه ارائه شده است:

رتبه‌بندی دانشگاه حاجت تپه آنکارا رتبه
بر اساس رتبه بندی QS 1000_801
بر اساس رتبه بندی تایمز 800_601
در بین دانشگاه‌های ترکیه 5

شرایط پذیرش در دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه ترکیه تا قبل از سال تحصیلی 2025_2024 فقط از طریق نتیجه آزمونSAT اقدام به پذیرش دانشجو می کرد. اما، طبق مصوصبه جدید دانشگاه، قبولی برای سال تحصیلی 2025_2024 فقط از طریق شرکت در آزمون مرکزی TRYOS ترکیه امکان پذیر است. برای قبولی در رشته پزشکی باید معدل مدرک دیپلم بالای 19 و برای بقیه رشته ها، معدل بالاتر 17 باشد. برای قبولی در رشته های مختلف این دانشگاه به نمرات مختلفی در آزمون TRYOSنیاز دارید.

برای تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه حاجت تپه به حداقل نمره 450 از 500 نمره آزمون TRYOS و برای رشتههای مقطع کارشناسی غیر پزشکی کسب امتیلز حداقل 350 از 500 الزامی است. البته باید ذکر شود که نمره های گفته شده حداقل بوده و ممکن است شخصی با نمره بالاتر نیز نتواند در دانشگاه پذیرش بگیرد.

اطلاعیه مهم! دانشگاه حاجت تپه انکارا در سایت رسمی خود اعلام کرد که در سال تحصیلی 2025_2024 با آزمون های ACT و SAT دیگر دانشجو نمی پذیرد و ملاک خود را فقط آزمون مرکزی TRYOS قرار داده است.

دانشگاه حاجت تپه جزو دانشگاه های دولتی برتر ترکیه است و به دنبال باهوش ترین و با استعدادترین متقاضیان با رزومه علمی خیلی خوب است و تنها بهترین افراد ثبت نام شده، در این دانشگاه پذیرفته می شوند و تمامی نمرات امتحانی، نمرات دبیرستان، انگیزه نامه، توصیه نامه ها و مقالات مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و در روند پذیرش بسیار تاثیر گذار هستند.

پذیرش بدون آزمون دانشگاه حاجت تپه آنکارا

یکی از سوالات پر تکرار داوطلبان ایرانی در مورد شرایط پذیرش بدون آزمون دانشگاه حاجت تپه آنکارا می باشد. متاسفانه در چند سال اخیر اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشگاه های دولتی ترکیه بصورت غیر قانونی و خرید صندلی توسط افراد سود جو در حال چرخیدن است. همانطور که گفته شد، پذیرش قانونی دانشگاه حاجت تپه آنکارا فقط از طریق شرکت در آزمون ورودی و کسب امتیاز می باشد.

تنها با استفاده از قبولی در بورسیه تحصیلی دولت ترکیه تحت عنوان ترکیه بورسلاری امکان ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه حاجت تپه آنکارا و بدون پرداخت شهریه امکانپذیر است. که قبولی از طریق ترکیه بورسلاری بسیار سخت و پیچیده می باشد. چرا که داوطلب باید واجد شرایط سنی کمتر از 21 سال و معدل دیپلم حداقل 19 باشد. علاوه بر این باید دارای یک رزومه علمی قوی باشد.

نکته قابل توجه! هر چه تعداد این امتیازات بیشتر باشد، شانس قبولی دانشجو  برای دریافت پذیرش بدون آزمون با بورسیه تحصیلی در دانشگاه باشکنت آنکارا بالا خواهد بود.

***جهت ثبت نام و اطلاع از تاریخ بورسیه تحصیلی دولت ترکیه می توانید با کارشناسان ما در مجموعه آکادمی کرمی تماس بگیرید.

دانشکده  و رشته های دانشگاه حاجت تپه آنکارا

  • دانشکده های دانشگاه حاجت تپه انکارا
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده ادبیات
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم
  • دانشکده فیزیوتراپی و توان بخشی
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده معماری
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده علوم ورزشی

رشته های دانشگاه حاجت تپه آنکارا

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • اقتصاد
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • فیزیوتراپی
  • پرستاری
  • علوم ارتباطات
  • حقوق
  • علوم بهداشت
  • علوم ورزش
  • مهندسی

تحصیل پزشکی دانشگاه حاجت تپه آنکارا

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های ترکیه است و جز دانشگاه های درجه 1 و ممتاز رتبه بندی می شود. بخش رشته پزشکی این دانشگاه با دانشگاه معتبر هاروارد در ایالات متحده همکاری دارد و مدرک پزشکی این دانشگاه مورد پذیرش وزارت بهداشت و درمان ایران است و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند با داشتن مدرک این دانشگاه در ایران کار کنند.

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در ترکیه شش سال معادل مقطع دکترا می باشد، امکان کار و ادامه تحصیل در تخصص‌های پزشکی در کلیه دانشگاه‌ها و کشورهای مختلف برای دانشجویان این دانشگاه وجود خواهد داشت. فارغ التحصیلان دارای گواهی بین‌المللی شده و می‌توانند در هر کشوری اقدام به طبابت نمایند.

تحصیل دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه آنکارا

طول مدت تحصیل دندانپزشکی در ترکیه پنج سال بوده و دانشجویان به مجموعه متنوعی از دروس نظری، آزمایشگاهی، بالینی و کلینیکی مواجه می‌شوند. کسب تجربه عملی در کلینیک‌ها و کار با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته لیزری در تشخیص و درمان بیماری‌ها و کارهای پروتز و زیبایی از جمله خصوصیات رشته دندان پزشکی دانشگاه حاجت تپه محسوب می‌شود.

دانشکده دندانپزشکی و رشته دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه جزو دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ایران بوده و مدارک آن کاملا در ایران ارزش یابی می‌گردند. زبان تحصیل دوره دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه ترکی بوده و دانشجویان به فراگیری دروس نظری و عملی مربوط به علوم پایه، دندان پزشکی، اخلاق، آمار، ارتباطات و تحقیقات می‌پردازند.

دانشکده از سال 2004 عضو انجمن دندان پزشکی اروپا بوده و دانشجویان و پرسنل دانشکده تحت برنامه اراسموس از سال 2007 با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی در حال تبادل هستند.

تحصیل داروسازی دانشگاه حاجت تپه آنکارا

دانشکده داروسازی یکی دیگر از دانشکده‌های معتبر و جهانی دانشگاه حاجت تپه بوده که در پردیس اصلی دانشگاه، در داخل شهر آنکارا واقع شده است. دانشکده داروسازی دارای سه بخش علوم پایه داروسازی، علوم حرفه ای داروسازی و تکنولوژي داروسازی است.

رشته دارو سازی در دانشگاه حاجت تپه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می شود. دانشکده داروسازی دانشگاه حاجت تپه جزو دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ایران است. با توجه به سیستم تبادل دانشجو اراسموس با دانشگاه های عضو اتحادیه اروپا، دانشجویان می توانند به مدت یک سال تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر اروپایی به تحصیل مشغول می‌شوند.

تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه حاجت تپه

دانشکده مهندسی دانشگاه حاجت تپه در پردیس بی تپه و در نزدیکی شهر آنکارا قرار دارد. در دانشکده مهندسی رشته‌های متعددی در مقاطع کارشناسی تا دکترا تدریس می‌شود. دانشگاه حاجت تپه در رشته‌های فنی مهندسی دارای رتبه جهانی بوده و در سال ۲۰۱۹ طبق سیستم رتبه بندی QS رتبه ۴۰۱ تا ۴۵۰ را در میان دانشگاه‌های جهان کسب نموده است.

دانشکده مهندسی دانشگاه حاجت تپه یک دانشکده بزرگ و مجهز با تعداد زیادی دپارتمان و رشته‌های مختلف مهندسی است. این دانشکده در ماه جولای سال ۱۹۷۱ افتتاح گردید. دانشکده دارای ۱۳ دپارتمان مهندسی، زبان تدریس ترکی و انگلیسی، که جزو دانشکده‌های معتبر جهانی بوده و در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در سطح ممتاز قرار دارد.

شهریه سالانه دانشگاه حاجت تپه آنکارا 2024

دانشگاه حاجت تپه آنکارا یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد، که شهریه سالانه به لیر دریافت می کند و هزینه این دانشگاه نسبت به دانشگاه های خصوصی ترکیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر می باشد، اما همانطور که می دانید شرایط پذیرش این دانشگاه بسیار سخت و پیچیده است. در ادامه فایل شهریه های به روز این دانشگاه را برای تمامی رشته ها ارائه داده ایم

شهریه سالانه دانشگاه حاجت تپه آنکارا 2024_2023

پذیرش دانشگاه حاجت تپه در مقطع ارشد و دکتری

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دوره های فوق لیسانس و دکتری دانشگاه حاجت تپه ترکیه را دارند، می توانند در دو آزمون GRE و ALES شرکت نمایند. آزمون آلس برای ورود دانشجویان ترکی زبان و اهل کشور ترکیه است. آزمون GRE آزمون اصلی برای پذیرش در دوره های تکمیلی حاجت تپه بوده و چه متقاضیان داخلی و چه خارجی می توانند از این طریق اقدام به تحصیل در این دانشگاه نمایند.

نکته مهم! برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ترجمه (انگلیسی و یا ترکی) مدارک کارشناسی و دیپلم به همراه ریز نمرات هر دو مقطع و برای دوره دکتری ترجمه (انگلیسی یا ترکی) مدارک دوره دبیرستان ، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات هر سه مقطع مورد نیاز است. همچنین برای پذیرش مقطع دکترا مدرک زبان تافل الزامی است.

در صورتی که شما در دانشگاه حاجت تپه بخواهید در مقاطع تکمیلی به زبان ترکی استانبول تحصیل کنید میتوانید در آزمون ALES شرکت کنید و همچنین به طور کلی چه به زبان انگلیسی و چه ترکی قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را داشته باشید میتوانید در آزمون GRE شرکت کنید.

آزمون های ورودی دانشگاه حاجت تپه آنکارا 

 مقطع تحصیلی  آزمون ورودی  شرایط پذیرش 
کارشناسی  آزمون TRYOS

 1. کسب امتیاز حداقل 450 از 500 نمره کل آزمون TRYOS برای رشته های علوم پزشکی 

2. شرایط سن کمتر از 25 سال و معدل مقطع دیپلم حداقل 19

3. تسلط به زبان انگلیسی یا ارائه مدک تافل 

کارشناسی ارشد و دکترا  آزمون ALES یا GRE 1. کسب امتیاز قابل قبول از آزمون های ورودی 

2. ارائه مدرک تافل زبان انگلیسی 

3.برای تحصیل به زبان ترکی شرکت در آزمون ALES و به زبان انگلیسی شرکت در آزمون GRE 

سال تحصیلی در دانشگاه حاجت تپه آنکارا 

سال تحصیلی در این دانشکده به دو دوره تقسیم می‌شود. دوره اول سال تحصیلی در هفته آخر سپتامبر شروع می‌شود و اواسط ژانویه به پایان می‌رسد. همچنین دوره دوم سال تحصیلی، در اواسط فوریه شروع شده و در اواسط ماه ژوئن به پایان می‌رسد. به‌علاوه یک تدریس تابستانی با دوره‌های منظم و یک دوره تدریس تابستانی بین‌المللی با موضوعات ویژه برای دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه حاجت تپه آنکارا 

  • اسکن پاسپورت
  • اسکن عکس 4*3
  • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
  • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

مشاوران برتر آکادمی کرمی

مشاوران برتر آکادمی کرمی با سابقه پنج سال مشاوره در زمینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه، در این مقاله سعی بر ارائه به روز ترین مطالب نموده اند و همینطور متخصصین ما همواره در تلاش اند متناسب با شرایط موجود، بهترین مسیر ادامه تحصیل را به داوطلبان پیشنهاد دهند. در ادامه به طور کامل به شرایط تحصیل در دانشگاه حاجت تپه آنکارا پرداخته ایم.

شماره تماس

برای مشاوره رایگان تلفنی هر روز هفته از ساعت 9 صبح الی 8 شب پاسخگوی سوالات شما هستیم. 

09104509900

بورسیه دانشگاه حاجت تپه آنکارا

دانشگاه فنی خاورمیانه جزو دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد که بورسیه این دانشگاه زیر نظر دولت ترکیه می باشد. این بورسیه تحت عنوان ترکیه بورسلاری، یکی از جامع‌ترین بورسیه‌های تحصیلی ترکیه است که سالانه پنج هزار دانشجوی خارجی از آن بهره‌مند می‌شوند.

این بورسیه نه تنها کلیه مقاطع تحصیلی را پوشش می‌دهد بلکه اغلب دانشگاه‌های برتر ترکیه آن را ارائه می‌دهند. همچنین متقاضی با اخذ این بورسیه می‌تواند از معافیت شهریه، کمک هزینه ماهانه، بلیط رفت و برگشت، خوابگاه رایگان و … برخوردار شود.

زمان ارسال درخواست از اواخر دی تا اوایل اسفند می باشد. در هنگام ثبت در خواست در سایت ترکیه بورسلاری به موارد زیر توجه نمایید. از طریق بورسیه تحصیلی هم برای رشته های کارشناسی و هم برای رشته های کارشناسی ارشد و دکتری می توانید درخواست دهید.

فواید بورسیه دانشگاه حاجت تپه آنکارا

  • امکان تحصیل رایگان بدون پرداخت شهریه: شهریه دانشگاه­های ترکیه در رنج مناسبی قرار دارد؛ یعنی با توجه به اینکه ترکیه یک کشور اروپایی است و شما کیفیت بالایی از تحصیل را دریافت می کنید، اما سطح هزینه ها مناسب است. همین هزینه ها را نیز می توانید با بدست آوردن بورسیه 100 درصدی تحصیل رایگان، حذف کنید.
  • برگزاری کلاس ها و دوره های رایگان: شرکت در دوره های رایگان یکساله آموزش زبان ترکی یا انگلیسی.
  • خدمات و تسهیلات رایگان: این مسئله شامل خدمات درمانی و پزشکی رایگان، تخفیف ها در گشت و گذار و بازدید از جاذبه های توریستی، حمل و نقل درون شهری رایگان و … می شود.
  • پرداخت حقوق ماهیانه: در کنار بورسیه تحصیلی رایگان، اگر دانشگاه دانشجو را واجد شرایط بداند و از نظر وسع مالی دانشجو نیاز به کمک داشته باشد، از طرف دانشگاه ماهانه به او حقوق پرداخت می شود.
  • هزینه رفت و آمد: دانشگاه امکان دارد که به دانشجویان بین المللی، هزینه رفت و آمد به کشورشان را پرداخت کند. این پرداختی به صورت چند بار معین در سال تعریف می شود. در این نوع بورسیه، دانشجو یا بلیت رایگان را دریافت می کند یا برای او تخفیف های ویژه لحاظ می شود.

شرایط بورسیه دانشگاه حاجت تپه آنکارا 

دانشگاه حاجت تپه یکی از دانشگاه هایی است که برای بورسیه تحصیلی می توانید به آن درخواست ارسال نمایید. زمان ارسال درخواست از اواخر دی تا اوایل اسفند می باشد. در هنگام ثبت در خواست در سایت ترکیه بورسلاری به موارد زیر توجه نمایید. از طریق بورسیه تحصیلی هم برای رشته های کارشناسی و هم برای رشته های کارشناسی ارشد و دکتری می توانید درخواست دهید.

*معدل و ریز نمرات دبیرستان را به صورت ترجمه شده در سایت بارگزاری نمایید.(معدل را می توان از اصلی ترین شرط های قبولی دانست ولی کافی نیست) حداقل نمره پیش دانشگاهی باید 18 باشد.

*انگیزه نامه ای که می نویسید بسیار مهم است سعی کنید در نوشتن انگیزه نامه از افراد متخصص راهنمایی بخواهید.

*داشتن مقالات ثبت شده، اختراع، کتاب نوشته شده و هر رزومه دیگری نکته مثبتی به حساب می آید که به شدت تاثیر گذار است.

*اگر مدرک زبان مانند تومر، تاقل و یا آیلتس داشته باشید در قبولی شما تاثیر گذار خواهد بود.

نکته مهم! توجه کنید که اگر همه مدارک ذکر شده را داشته باشید شانس شما برای بورسیه شدن در دانشگاه حاجت تپه ترکیه بسیار زیاد خواهد بود.

برای پذیرش از طریق بورسیه تحصیل رایگان در مقاطع مختلف دانشگاه حاجت تپه آنکارا شرایط زیر الزامی است: باید داوطلبان در هر مقطع، شرایط سنی زیر را داشته باشند:

  • داشتن سن زیر 21 سال برای مقطع کارشناسی در ترکیه
  • داشتن سن زیر 30 سال برای مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه
  • داشتن سن زیر 35 سال برای مقطع دکترا در ترکیه

همچنین شرایط امتیازبندی و معدل داوطلبان برای هر مقطع عبارتست از:

  • حداقل دستاورد تحصیلی برای رشته‌های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی): 90 درصد معادل حداقل معدل 18
  • حداقل دستاورد تحصیلی برای مقطع کارشناسی: 70 درصد معادل حداقل معدل 14؛ برای رشته‌های مهندسی و هنر حداقل معدل 16
  • حداقل دستاورد تحصیلی برای مقطع ارشد و دکترا: 75 دصد معادل حداقل معدل 15

چه‌کسانی می‌توانند برای دریافت بورسیه دانشگاه حاجت تپه اقدام کنند؟

  • شهروندان تمام کشورها
  • فارغ‌التحصیلان و یا داوطلبانی که در سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند.
  • محققان و دانشگاهیان

چه‌کسانی نمی‌توانند برای دریافت بورسیه دانشگاه حاجت تپه  اقدام کنند؟

  • افرادی که ملیت ترکی داشته باشند و یا کسانی که از شهروندی ترکیه، سلب تابعیت شده‌اند.
  • دانشجویانی که قبلا در یکی از دانشگاه‌های ترکیه ثبت‌نام کرده‌اند و برای همان مقطع ثبت‌نام شده، اقدام به درخواست بورسیه می‌کنند.

پردیس های دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه ترکیه دارای دو پردیس صحیه و بیتپه Beytepe در مناطق مختلف شهر آنکارا می باشد. تمامی دانشکده های این دانشگاه در این دو پردیس قرار گرفته اند.

پردیس صحیه

پردیس رشته های علوم پزشکی، پردیس اصلی دانشگاه می باشد. این پردیس در منطقه صحیه شهر آنکارا قرار گرفته و دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم بهداشت، بهداشت عمومی و جمعیت، بهداشت کودکان، روانشناسی، علوم اعصاب، دانشکده های مدیریت بهداشت و فناوری سلامت، فیزیوتراپی و … است. از مراکز اداری نیز می توان به: اداره آموزش، واحد تحقیقات زیست پزشکی، خوابگاه دانشجویی، مراکز تفریحی و ورزشی، ۳ بیمارستان آموزشی کتابخانه زیست پزشکی، مرکز توانبخشی اشاره کرد. دانشگاه حاجت تپه ابتدا از ساختمان پردیس صحیه تاسیس شد سپس گسترش یافت.

پردیس بیتپه (Beytepe)

بیتپه پردیس دوم دانشگاه حاجت تپه می باشد و در جهت افزایش دانشکده ها و گسترش دانشگاه حاجت تپه ترکیه تاسیس شد. این دانشکده محیط بسیار بزرگی بالغ بر ۶۰۰ هزار هکتار زمین را شامل می شود که دارای فضای باز، جنگل و کوهستان می باشد. دانشجویان از این محیط ها جهت پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی استفاده می کنند. این پردیس در 14 کیلومتری شهر قرار دارد اما از لحاظ امکانات رفاهی کامل بوده و مجهز به درمانگاه تخصصی نیز می باشد.

عموما تمامی رشته هایی که به پزشکی مربوط نیستند در این پردیس تدریس می شوند که می توان به موارد مقابل اشاره کرد: رشته های علوم اقتصادی، رشته های علوم اجتماعی و ادبیات، دانشکده زبان های خارجی، دانشکده علوم ورزشی، دانشکده کامپیوتر و فناوری، موسسات مطالعه تاریخ ترکیه، دانشکده علوم هسته ای، دانشکده مهندسی، رشته های زیبایی شناسی، علوم طبیعی، دانشکده فنی و حرفه ای و … همچنین این پردیس شامل مراکز اداری مانند: اداره آموزش دانشگاه، کتابخانه، دفاتر اداری، خوابگاه های دانشجویی، مراکز تفریحی و ورزشی است.

امکانات دانشگاه حاجت تپه

از امکانات دانشگاه حاجت تپه می توان به امکانات ورزشی در فصای باز و بسته و استادیوم، مرکز بهداشت، سالن کنفرانس، کتابخانه، گالری هنری، بانک و اداره پست اشاره کرد. همچنین خدمات پزشکی، روانپزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، روانشناسی، پرستاری و رادیولوژی به صورت 24 ساعته ارائه می شود. به علاوه این دانشگاه مجهز به خوابگاه است و خوابگاه های آن دارای 3.472 ظرفیت هستند.

خوابگاه دانشگاه حاجت تپه

امکانات رفاهی اقامتی متنوعی در هر دو پردیس وجود دارد. خوابگاه های استاندارد پردیس بی تپه قابلیت میزبانی از 3.472 دانشجو را دارد. هزینه اجاره این خوابگاه ها سالانه بین 25 الی 45 هزار لیر ترکیه برآورد می‌شود که معادل 2500 دلار آمریکا است.

مشاوران آکادمی کرمی

جهت تحصیل در ترکیه و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

شماره تماس

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *