دانشگاه های دولتی ترکیه

دانشگاه کاتب چلبی

در این مقاله اطلاعات کامل بورسیه، رنکینگ، خوابگاه، شهریه 2024 و شرایط ثبت نام با شرط معدل دانشگاه کاتب چلبی ازمیر را برای تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی، پزشکی و فیزیوتراپی شرح داده ایم. 

معرفی کامل دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی (izmir katip celebi university) یکی از دانشگاه های دولتی ترکیه است که در سال ۲۰۱۰ در شهر ازمیر تاسیس شد. نام این دانشگاه از کاتب چلبی یکی از دانشمندان ترک دوره عثمانی بر گرفته شده است. خوشبختانه دانشگاه کاتب چلبی ازمیر در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه قرار دارد.

لذا، تمامی فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی و علوم بهداشت این دانشگاه می توانند بلافاصله بعد از اتمام تحصیل در ترکیه برای ارزشیابی مدرک خود و ورود به بازار کار در ایران اقدام بنمایند. دانشگاه کاتب چلبی چهارمین دانشگاه دولتی ازمیر است که بسیاری از دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در ترکیه،  این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

*** دانشگاه کاتب چلبی با داشتن 12 دانشکده، بیمارستان، کلینیک، آزمایشگاه، مراکز تحقیقاتی و دانشمندان برجسته بین المللی خود، یکی از دانشگاه های معتبر در ترکیه می باشد و زبان تحصیل در آن به ترکی و انگلیسی است.

دانشگاه کاتب چلبی ازمیر مورد تایید ایران

دانشگاه کاتب چلبی ازمیر ترکیه به دلیل برخورداری از سطح بالای کیفیت آموزشی و تحقیقاتی، توانسته در لیست دانشگاه های مود تایید وزارت بهداشت ایران قرار بگیرد. لذا، تمامی فارغ التحصیلان ایرانی این دانشگاه می توانند بلافاصله بعد از اتمام تحصیل در ترکیه برای ارزشیابی مدرک خود و ورود به بازار کار در ایران اقدام بنمایند.

علاوه بر این، دانشگاه در برنامه‌های تبادل دانشجوی معتبری مانند Erasmus+، فارابی، و مولانا فعالیت می‌کند. این برنامه‌ها فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی فراهم می‌آورند و نشانگر این موضوع هستند که دانشگاه به تبادل فرهنگی و آموزشی در سطح جهان اهمیت زیادی می‌دهد.

آدرس وب سایت دانشگاه:  https://www.ikcu.edu.tr/

موقعیت مکانی دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی ترکیه در شهر زیبا و تاریخی ازمیر قرار دارد. این دانشگاه در شمال شهر ازمیر و در منطقه چیغلی قرار دارد. دانشکده دندانپزشکی کاتب چلبی حدوداً 1 ساعت با پیاده روی از دانشکده های دیگر فاصله دارد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه کاتب چلبی در بین 50 دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. دانشگاه کاتب چلبی دارای رنکینگ جهانی +1001 می باشد. مخصوصاً در رشته‌های مرتبط با پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه پیشرفت های زیادی را کسب نموده است، که در نوع خود بسیار حائز اهمیت می باشد.

دانشگاه کاتب چلبی همچنین عضو برنامه تبادل دانشجو اراسموس می باشد که با استفاده از این بورسیه تمامی دانشجویان ممتاز این دانشگاه می توانند در پایان سال دوم تحصیلی خود به مدت یکسال در یکی از دانشگاه های برتر کشور های آمریکا، کانادا و عضو اتحادیه اروپا تجربه تحصیلی خوبی را کسب بنمایند.

برای استفاده از شرایط بورسیه اراسموس دانشگاه کاتب چلبی دانشجویان باید موفق به کسب معدل پایان ترم 2.5 از 4 شوند. علاوه بر این به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.

اعتبار جهانی دانشگاه کاتب چلبی
رتبه و رنکینگ دانشگاه کاتب چلبی

شهریه دانشگاه کاتب چلبی ازمیر 2024

دانشگاه کاتب چلبی یک دانشگاه دولتی است که شهریه های سالانه این دانشگاه به لیر پرداخت می شود. بسیاری از رشته ها به زبان ترکی ارائه می شود، به همین دلیل شهریه رشته های مختلف آن بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه، همیشه بالاتر از هزینه های تحصیل به زبان ترکی است.

رشته زبان تحصیل شهریه
پزشکی ترکی 150.000
دندانپزشکی ترکی 180.000
دندانپزشکی انگلیسی 180.000
داروسازی ترکی 100.000
فیزیوتراپی ترکی 40.000
پرستاری ترکی 40.000
تجارت بین الملل ترکی 7.480
روانشناسی ترکی 18.000
مدیریت گردشگری انگلیسی 30.000

 

شرایط پذیرش دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی جزء دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد، لذا برای ورود به این دانشگاه داوطلبان خارجی باید موفق به کسب امتیاز در یکی از آزمون های ورودی TRYOS یا SAT شوند. بیشترین ظرفیت پذیرش دانشگاه کاتب چلبی از طریق نتیجه ازمون متمرکز TRYOS می باشد که سالانه دو بار در دو بازه زمانی مختلف در شهر های بزرگ ترکیه به صورت سراسری برگزار می شود.

تمام داوطلبان ایرانی برای قبولی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کاتب چلبی باید واجد شرایط سن و معدل مناسب باشند. به همین دلیل اگر دارای شرایط سنی کمتر از 25 سال و معدل دیپلم حداقل 18 از 20 هستید، با کسب امتیاز 450 از 500 نمره کل ازمون TRYOS می توانید موفق به پذیرش دو رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه کاتب چلبی شوید.

برای قبولی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه کاتب چلبی از طریق آزمون جامع آمریکایی SAT باید موفق به کسب امتیاز حداقل 1550 از 1600 نمره کل آزمون شوید. جهت ثبت نام و اطلاع از تاریخ آزمون های ورودی TRYOS و SAT می توانید با کارشناسان ما در مجموعه آکادمی کرمی تماس بگیرید.

*** اگر به دنبال تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی بدون آزمون در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه آیدین استانبول ،دانشگاه آجی بادام، دانشگاه یدی تپه و مدیپول استانبول  را مطالعه کامل بفرمایید.

 

پذیرش بدون آزمون دانشگاه کاتب چلبی

یکی از سوالات پر تکرار داوطلبان ایرانی در مورد شرایط پذیرش بدون آزمون دانشگاه کاتب چلبی می باشد. متاسفانه در چند سال اخیر اطلاعیه پذیرش بدون آزمون این دانشگاه بصورت غیر قانونی و خرید صندلی توسط افراد سود جو در حال چرخیدن است. همانطور که گفته شد، پذیرش قانونی دانشگاه کاتب چلبی فقط از طریق شرکت در ازمون ورودی و کسب امتیاز می باشد.

تنها با استفاده از قبولی در بورسیه تحصیلی دولت ترکیه تحت عنوان ترکیه بورسلاری امکان ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه کاتب چلبی و بدون پرداخت شهریه امکانپذیر است. که قبولی از طریق ترکیه بورسلاری بسیار سخت و پیچیده می باشد. چرا که داوطلب باید واجد شرایط سنی کمتر از 21 سال و معدل دیپلم حداقل 19 باشد. علاوه بر این باید دارای یک رزومه علمی قوی باشد.

نکته قابل توجه! هر چه تعداد این امتیازات بیشتر باشد، شانس قبولی دانشجو برای دریافت پذیرش بدون آزمون با بورسیه تحصیلی در دانشگاه کاتب چلبی خواهد بود.

پذیرش دانشگاه کاتب چلبی از طریق آزمون متمرکز TRYOS

آزمون TRYOS در سال تحصیلی 2023-2022 توسط سازمان آموزش عالی ترکیه (yok) به تصویب رسید. آزمون TRYOS یک آزمون جامع متمرکز می باشد که سالانه دو بار به صورت سراسری در ترکیه برگزار می شود. محتوای این آزمون شامل سه درس هوش، هندسه و ریاضی می باشد. داوطلبان ایرانی برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های دولتی مورد تایید وزارت بهداشت ایران باید از 500 نمره کل آزمون حداقل نمره 450 را دریافت کنند.

نکته مهم!در سال تحصیلی 2025_2024 آزمون یوس اختصاصی دانشگاه های دولتی ترکیه توسط سازمان آموزش عالی این کشور کنسل شد و آزمون TRYOS به عنوان آزمون اصلی ورود به دانشگاه های ترکیه اعلام شد.

***در جدول زیر تاریخ برگزاری آزمون TRYOS را برای سال تحصیلی 2025_2024 مشاهده می کنید.

آزمون TRYOS 2024 بازه زمانی ثبت نام  تاریخ برگزاری آزمون تاریخ اعلام نتایج
آزمون TRYOS اول 1402/12/11 تا 1402/12/28 1403/02/29 1403/03/25
آزمون TRYOS دوم 1403/05/26 تا

1403/06/12

1403/08/06 1403/09/02

پذیرش دانشگاه کاتب چلبی از طریق آزمون جامع SAT

آزمون SAT یک آزمون جامع آمریکایی می باشد، که هر سال در یکسری کشور ها 3 الی 4 بار برگزار می شود. نزدیکترین مرکز برگزاری آزمون SAT برای داوطلبان ایرانی، کشور ترکیه می باشد و نتیجه این آزمون مورد قبول برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد.

محتوای این آزمون شامل دو بخش محاسبات ریاضی و درک مطلب زبان انگلیسی می باشد. بخش ریاضی آزمون SAT نسبت به ریاضی آزمون TRYOS راحت تر است، اما بخش زبان انگلیسی آن بسیار سخت می باشد و متقاضیان شرکت در آزمون SAT  حتما باید تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند. ( در حد نمره 6/5 آیلتس)

تعداد محدودی از دانشگاه های ترکیه مانند دانشگاه آنکارا، دانشگاه قاضی آنکارا، دانشگاه حاجت تپه و … بر اساس نتیجه این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. جهت پذیرش در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و … داوطلب باید حداقل 1580 از 1600 نمره این آزمون کسب کند.

***در جدول زیر تاریخ برگزاری آزمون بین‌المللی SAT را برای سال تحصیلی 2025_2024 مشاهده می کنید.

تاریخ برگزاری آزمون SAT تاریخ شروع ثبت نام  آخرین مهلت ثبت نام 
9 مارس 2024 23 فوریه 2024 27 فوریه 2024
4 می 2024 19 آوریل 2024 23  آوریل 2024
1 ژوئن 2024 16 می 2024 21 می 2024

نکته! طبق تصمیم شورای ریاست آموزش عالی ترکیه، مدت اعتبار امتحانات ورودی به دانشگاه‌ها مانند آزمون TRYOS و آزمون SAT حداکثر دو سال است.

مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه کاتب چلبی

  • اسکن پاسپورت
  • اسکن عکس 4*3
  • نتایج یکی از آزمون های TRYOS یا SAT
  • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
  • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
  • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه کاتب چلبی

رشته‌های علوم پزشکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌ها میان دانشجویان ایرانی است. این رشته‌ها عموماً به دلیل بازار کار خوب خود مورد توجه افراد قرار می‌گیرند. تحصیل در رشته‌ ی پزشکی در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر فرصتی عالی برای داوطلبان ایرانی به شمار می آید. با توجه به اینکه مدارک این دانشگاه مورد پذیرش وزارت بهداشت ایران است شما به راحتی می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی در ایران مشغول به کار شوید. 

برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کاتب چلبی ازمیر، داوطلبان از طریق شرکت در آزمون TRYOS و کسب نمره قابل قبول دانشگاه (حداقل 450 از 500) می توانند در این رشته پذیرش بگیرند، اما مهم ترین مزیت دانشگاه کاتب چلبی، پذیرش بدون آزمون و با شرط سن و معدل می باشد. بر این اساس متقاضیان واجد شرایط بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی می توانند در رشته  پزشکی دانشگاه دکوز ایلول مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون

 تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه 6 سال طول می‌ کشد. در سه سال اول دوره های پزشکی پایه و مهارت های حرفه ای لازم قبل از دوره بالینی به دانشجویان آموزش داده می ‌شود. در سال چهارم و پنجم دانشجویان آمادگی لازم برای گذراندن دوره کارآموزی را کسب می‌ کنند.

در سال ششم دانشجویان به عنوان پزشک خانواده دوره کارآموزی خود را طی می کنند . در دانشگاه کاتب چلبی دوره های تخصصی پزشکی نیز ارائه می شود. این دوره ها بر اساس رشته تحصیلی دانشجو 3 تا 5 سال طول می‌ کشد.

اساتید دندان پزشکی دانشگاه دکوز ایلول

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کاتب چلبی 

برای تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه کاتب چلبی ازمیر، داوطلبان از طریق شرکت در آزمون TRYOS و کسب نمره قابل قبول دانشگاه (حداقل 450 از 500) می توانند در این رشته پذیرش بگیرند، اما مهم ترین مزیت این دانشگاه، پذیرش بدون آزمون و با شرط سن و معدل می باشد. بر این اساس متقاضیان واجد شرایط بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی می توانند در رشته دندان پزشکی دانشگاه کاتب چلبی مشغول به تحصیل شوند.

رشته دندان پزشکی دانشگاه کاتب چلبی  مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و 5 سال به طول می انجامدو به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود، به همین دلیل دانشجویان پس از تحصیل می توانند در بهترین بیمارستان های ایران مشغول به کار شوند و مجوز تاسیس مطب دندان پزشکی را اخذ کنند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کاتب چلبی را دارند، باید آزمون تعیین سطح زبان ترکی دانشگاه را شرکت کنند و پس از دریافت نمره قابل قبول دانشگاه، می تواند وارد کورس اصلی رشته دندان پزشکی شوند. اگر دانشجو مدرک بین المللی زبان ترکی تومر  را از قبل دریافت کرده باشد، نیازی به شرکت در این آزمون تعیین سطح زبان را ندارد.

نکته! متقاضیان اخذ پذیرش بدون آزمون رشته دندان پزشکی در دانشگاه کاتب چلبی ، حتما باید  معدل کل سه سال دبیرستان بالای 18 و سن زیر 25 سال داشته باشند.

بیمارستان دانشگاه کاتب چلبی ازمیر
تحصیل بدون آزمون دندان پزشکی در دانشگاه دکوز ایلول ازمیر

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه کاتب چلبی

برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی  دانشگاه کاتب چلبی ازمیر، داوطلبان از طریق شرکت در آزمون TRYOS و کسب نمره قابل قبول دانشگاه (حداقل 400 از500) می توانند در این رشته پذیرش بگیرند، علاوه بر پذیرش با آزمون، متقاضیان واجد شرایط بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی می توانند در رشته فیزیوتراپی دانشگاه کاتب چلبی  مشغول به تحصیل شوند.

رشته فیزیو تراپی دانشگاه کاتب چلبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران و به زبان ترکی است. دانشجویان با تحصیل فیزیوتراپی به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند و درآمد بسیار خوبی نیز از این رشته کسب کنند.

رشته فیزیوتراپی مقطع کارشناسی 4 سال به طول می انجامد. میانگین درآمد آنها به عنوان فیزیوتراپیست 80 هزار لیر در ماه خواهد بود؛ که بسته به توانایی و سابقه کار به مراتب بالاتر نیز خواهد رفت.

دانشکده های دانشگاه کاتب چلبی ترکیه

دانشگاه کاتب چلبی ابتدا در زمینه های بهداشت و علوم پایه فعالیت داشت. بعدها دیگر رشته های متنوع و پرطرفدار نیز به آن اضافه شد. هم اکنون تعداد دانشکده های آن 13 تا است و شما در رشته های مختلف پزشکی، داروسازی، مهندسی؛ هنر، معماری، گردشگری، علوم بهداشتی و … می توانید در این دانشگاه به تحصیل بپردازید.

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم اداری و اقتصادی
  • دانشکده معماری و مهندسی
  • دانشکده علوم جنگلداری
  • دانشکده شیلات
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده علوم اسلامی
  • دانشکده هنر و طراحی
  • دانشکده کشتی سازی و علوم و فنون دریایی
  • دانشکده توریسم و جهانگردی

رشته های دانشگاه کاتب چلبی ترکیه

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • مهندسی عمران
  • جراحی عمومی
  • بیهوشی
  • قلب و عروق
  • جراحی عصبی
  • جراحی فک و دندان
  • اورولوژی
  • ارتوپدی و تروماتولوژی
  • آسیب شناسی
  • چشم پزشکی
  • میکروبیولوژی
  • زیست شناسی
  • بیوشیمی
  • آمار زیستی
  • مهندسی معماری
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی برق
  • مهندسی مواد

امکانات دانشگاه کاتب چلبی ترکیه

تحصیل در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر مزایای رفاهی ورزشی متعددی را نیز به دنبال دارد. با استفاده از این امکانات می‌توانید سلامت جسمانی و زندگی اجتماعی خود را ارتقا دهید. برخی از امکانات ورزشی این دانشگاه عبارت اند از زمین فوتبال، ۶ زمین تنیس، ۶ زمین بسکتبال، ۲ استخر، سونا، صخره نوردی و …. به ‌علاوه، تعداد زیادی رشته‌های ورزشی نیز در این دانشگاه تدریس می‌شوند.

این دانشگاه همیشه یکی از بهترین دانشگاههای ترکیه بوده است که امکانات زیادی برای دانشجویان خود‌ مهیا کرده است. دانشگاه کاتب چلبی ازمیر کانون‌های پژوهشی، بیمارستان، درمانگاه، لابراتوارها، کتابخانه، خوابگاه‌های‌ دانشجویی، سالن های ورزشی، رستوران، فروشگاه ها، محوطه سبز، پارک ها، بانک، انجمن های دانشجویی، کارگاه های هنری، گالری ها، سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر‌ و … همچنین برای دانشجویان به سادگی قابل دسترس شده است. پر طرفدارترین رشته های این دانشگاه رشته‌های‌ وابسته به پزشکی‌ مثل دندانپزشکی می باشد.

کتابخانه دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

کتابخانه دانشگاه کاتب چلبی ازمیر طیف گسترده ای از منابع ، کتاب ها و نسخه های الکترونیکی برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان این دانشگاه ارائه می دهد. کتابخانه دانشگاه کاتب چلبی دارای اتاق های مطالعه اختصاصی برای تمرکز و ارامش دانشجویان دانشگاه می باشد.

خدمات پزشکی در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

دانشگاه کاتب چلبی ازمیر خدمات درمانی متعددی را به صورت کاملا رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد مانند خدمات پیشگیرانه، آموزش، مراقبت های اورژانسی، بیماری های حاد و مزمن .

انجمن های دانشجویی در دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

 دانشگاه کاتب چلبی ازمیر دارای یک تیم امور دانشجویی است ، که مسئولیت برگزاری انواع انجمن‌ها  از جمله باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌های سرگرمی، انجمن های مذهبی و فرهنگی را بر عهده دارند. همه دانشجویان مجاز به شرکت در این انجمن ها هستند.

دانشجویان همچنین می توانند در باشگاه رقص، باشگاه نمایش، عکاسی، باشگاه مسافرتی، باشگاه تفریحی، باشگاه موسیقی،باشگاه روانشناسی، باشگاه شطرنج، باشگاه سینما  شرکت کنند.

دانشکاه دولتی کاتب چلبی ازمیر
دانشگاه کاتب چلبی ازمیر با ارائه کاملترین خدمات دانشجویی

خوابگاه دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه کاتب چلبی ازمیر همانند دیگر دانشگاه‌های دولتی و اغلب خصوصی ترکیه خوابگاه‌های مجهزی را برای اسکان دانشجویان خود در نظر گرفته است. به طور متوسط هزینه های اجاره خوابگاه، غذا، رفت و آمد یک دانشجو در شهر ازمیر ترکیه ماهانه 12 الی 18 هزار لیر خواهد بود.

در داخل پردیس بالاتچیک دانشگاه ازمیر کاتیپ چلبی یک خوابگاه دخترانه متعلق به موسسه اعتباری و خوابگاهی (KYK) و یک خوابگاه دانشجویی پسرانه متعلق به موسسه اعتباری و خوابگاهی (KYK) در 500 متری پردیس بالاتچیک دانشگاه وجود دارد.

مشاوران برتر آکادمی کرمی

جهت تحصیل در ترکیه و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

شماره تماس

متداول ترین سوالات درباره دانشگاه کاتب چلبی ازمیر

آیا دانشگاه کاتب چلبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

بله، دانشگاه کاتب چلبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. لذا یکی از بهترین گزینه های تحصیل رشته های علوم پزشکی برای دانشجویان ایرانی است.

آیا دانشگاه کاتب چلبی ازمیر پذیرش بدون آزمون دارد؟

بله، دانشگاه کاتب چلبی سالانه یکبار برای دانشجویان بین المللی ممتاز پذیرش بدون آزمون را ارائه می دهد.

شهریه رشته پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه کاتب چلبی چقدر است؟

شهریه سالانه رشته پزشکی 150 هزار لیر و شهریه سالانه دندان پزشکی 180 هزار  لیر است.

آیا دانشگاه کاتب چلبی رشته داروسازی را دارد؟ شهریه آن چقدر است؟

بله، دانشگاه کاتب چلبی رشته دارو سازی را به زبان ترکی ارائه می دهد و شهریه سالانه آن 100 هزار لیر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *