ثبت نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه برای سال تحصیلی (2025_2024) در حال انجام است!!!  

لیست دانشگاه های تایید ایران در ترکیه
وبلاگ

لیست 5 دانشگاه برتر رشته های مهندسی در ترکیه 2025_2024

11 / 100
  • برترین دانشگاه های مهندسی ترکیه
    1. دانشگاه Hacette

    اولین دانشگاهی که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد در پایتخت آنکارا، دانشگاه Hacettepe قرار دارد. دانشگاه Hacettepe که توسط URAP (رتبه بندی دانشگاه بر اساس عملکرد آکادمیک) به عنوان بهترین دانشگاه در ترکیه شناخته شده است، در همه سطوح تحصیلی چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

    اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های مهندسی شیمی، کامپیوتر، محیط زیست یا الکترونیک هستید، دانشگاه مدارک تحصیلی برای ارضای کنجکاوی شما دارد. این فقط در مقطع کارشناسی است. دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری. گستره وسیع تری از گزینه ها را در دسترس داشته باشید.

    اگرچه شاید به اندازه استانبول معروف نباشد، پایتخت ترکیه چیزهای زیادی برای دانشجویان دارد. دانشجویان تاریخ می توانند حمام های رومی و مقبره آتاتورک را کاوش کنند، در حالی که دانشجویان مهندسی ممکن است منطقه سیتادل را جالب تر بدانند. اینها تنها نمونه هایی از بسیاری از نقاط دیدنی باورنکردنی هستند که اگر از فرصت تحصیل در دانشگاه Hacettepe استفاده کنید، می توانید ببینید

    2. دانشگاه بغازیچی

    به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی در ترکیه، دانشگاه بوغازیچی به دلیل کیفیت مهندسان این کالج شناخته شده است. دانشکده مهندسی بسیاری از دوره های با کیفیت بالا از جمله مهندسی شیمی، صنایع و مکانیک را ارائه می دهد. با توجه به این واقعیت، دانشجویان آینده نگر مطمئناً چیزی را پیدا می کنند که مناسب اهداف و علایق شغلی آنها باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد طیف وسیع تری از گزینه ها، از جمله انتخاب بین کارشناسی ارشد با و بدون پایان نامه دارند.

    ماهیت انحصاری این دانشگاه آن را به یکی از رقابتی ترین دانشگاه های ترکیه تبدیل کرده است. دانشجویانی که می خواهند وارد دانشگاه شوند باید جزو 1 درصد برتر کلاس فارغ التحصیلی خود باشند تا حتی در نظر گرفته شوند. دانش آموزانی که وارد کالج می شوند می توانند از بسیاری از فرصت های منحصر به فرد استفاده کنند. این شامل 40 باشگاه دانشجویی، امکانات ورزشی پیشرفته و همچنین دسترسی به خدمات بهداشتی رایگان کالج است.

    3. دانشگاه فنی ییلدیز

    دانشگاه بعدی که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد، دانشگاه Yildiz Teknik است که به عنوان YTU نیز شناخته می شود. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های استانبول و همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه ها با بیش از 34000 دانشجو است. این دانشگاه همچنین توسط URAP به عنوان یکی از 500 دانشگاه برتر مهندسی در جهان شناخته شده است.

    این دانشگاه طیف گسترده ای از دوره های مهندسی را در چندین واحد دانشگاهی ارائه می دهد. این شامل عمران، مواد غذایی، مکاترونیک، و مهندسی عمران، با بسیاری دیگر در دسترس است. دانش‌آموزان این دانشکده مهندسی درجه یک که می‌خواهند مدرک تحصیلات تکمیلی را دنبال کنند، گزینه‌های بسیار خوبی نیز دارند، هم دوره‌های تحقیقاتی و هم دوره‌های آموزشی موجود.

    فراتر از کلاس درس، دانشگاه مجموعه‌ای از گزینه‌های هیجان‌انگیز برای دانشجویانی دارد که می‌خواهند درگیر شوند. با بیش از 60 باشگاه در محوطه دانشگاه، این دانشگاه مشارکت در این باشگاه ها را برای گسترش مجموعه مهارت ها و بهبود زندگی اجتماعی آنها تشویق می کند.

    4. دانشگاه فنی استانبول

    این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه در سراسر ترکیه برای مهندسی شناخته شده است و در بین 300 دانشگاه برتر جهان برای این موضوع رتبه بندی شده است. تحصیل در دانشگاه فنی استانبول یک فرصت نادر است، زیرا ورود به آن بسیار دشوار است.

    دانشجویان مهندسی آینده نگر گزینه های زیادی برای انتخاب در مقطع کارشناسی دارند. این دوره ها توسط دانشکده های مهندسی عمران، مکانیک و شیمی ارائه می شود. حتی با وجود اینکه دوره ها در بسیاری از بخش های مختلف پراکنده شده اند، همه بخش ها از استانداردهای بالای تدریس یکسانی پیروی می کنند، بنابراین دانش آموزان می توانند مطمئن باشند که از بهترین ها در زمینه های مربوطه خود یاد خواهند گرفت.

    دانشگاه فنی استانبول در چند پردیس مجزا در سراسر شهر گسترده شده است. با وجود اینکه این امکانات از هم جدا شده اند، دانشگاه تمام تلاش خود را می کند تا حس اجتماعی را در بدنه دانشجویی ایجاد کند. این امر از طریق ایجاد یک ایستگاه رادیویی پردیس، تعداد زیادی رویداد، و همچنین سیستم اتوبوس های شاتل که برای اتصال 5 پردیس به یکدیگر استفاده می شود، به دست آمده است.

    5. دانشگاه فنی خاورمیانه

    دانشگاه فنی خاورمیانه، یکی دیگر از دانشگاه های باکیفیت واقع در آنکارا است. ورود به دانشگاه نیز فرآیندی بسیار رقابتی است، مشابه بسیاری از مؤسسات دیگر فهرست شده در این مقاله.

    با توجه به اینکه دانشگاه فنی خاورمیانه یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی ترکیه است، تنوع رشته های ارائه شده توسط دانشکده مهندسی بسیار چشمگیر است. مدارک مهندسی عمران، هوافضا، زمین شناسی و معدن در دانشگاه موجود است و این به هیچ وجه به لیست کامل نزدیک نیست. گزینه های بیشتری نیز در سطح کارشناسی ارشد موجود است.

    دانشگاه فنی خاورمیانه نیز به خاطر تشکل های دانشجویی بسیار معروف است. METU تعداد زیادی باشگاه برای پیوستن دارد، از جمله بیش از 30 باشگاه ورزشی و بیش از 70 باشگاه آماتور. همیشه چیزی برای دانش آموزان وجود خواهد داشت که با چنین گزینه های متنوعی درگیر شوند.

    با در نظر گرفتن همه این موارد، ترکیه فرصت های زیادی را برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی ارائه می دهد. همه دانشگاه‌هایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم به دانشجویان این فرصت را می‌دهند که مهارت‌ها و شبکه خود را برای آماده شدن برای سفر مهندسی خود توسعه دهند.

    ارزان ترین دانشگاه های خصوصی برای تحصیل در رشته مهندسی

    اکثر رشته های مهندسی در دانشگاه های خصوصی به هر دو زبان های انگلیسی و ترکی ارائه می شوند . با وجود هزینه های نسبتاً بالا، اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی ساده تر از دانشگاه های دولتی است. در زیر ده مورد از ارزان ترین دانشگاه های خصوصی برای تحصیل در رشته مهندسی در ترکیه آمده است:

    دانشگاه بیکوز
    دانشگاه آرل استانبول
    دانشگاه فنی اوستیم
    دانشگاه نیشانتاشی
    دانشگاه فنرباغچه
    دانشگاه اطلس استانبول
    دانشگاه دوگوس
    دانشگاه آلتینباش
    دانشگاه آنکارا بیلیم
    دانشگاه اوسکودار
    1- دانشگاه بیکوز
    این مدرسه در سال 2016 توسط مدرسه حرفه ای لجستیک بایکوز تاسیس شد و در منطقه بایکوز استانبول واقع شده است.
    برنامه های کارشناسی مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع به زبان انگلیسی با شهریه سالانه 2450 دلار در دسترس هستند.
    برنامه مهندسی نرم افزار به زبان ترکی نیز با شهریه سالانه 1950 دلار موجود است.

    ۲- دانشگاه آرل استانبول
    این در سال 2007 تاسیس شد و در بخش اروپایی استانبول واقع شده است.
    برنامه های مهندسی با شش تخصص مختلف ارائه می شود : مهندسی زیست پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، و مهندسی مکانیک.
    برنامه های زیر با آموزش زبان انگلیسی در دسترس هستند: مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی صنایع.
    مدت تحصیل چهار سال است، با شهریه یکپارچه 2950 دلار در سال.
    3- دانشگاه فنی اوستیم
    این اولین دانشگاه صنعتی در ترکیه است که در سال 2017 در پایتخت ترکیه، آنکارا تأسیس شد.
    برنامه های کارشناسی به زبان ترکی برای رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی نرم افزار با شهریه سالانه 2000 دلار در دسترس هستند.
    از سوی دیگر، برنامه های کارشناسی با آموزش زبان انگلیسی گران تر هستند و میانگین آن 2500 دلار در سال است. این برنامه ها در مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی مکانیک در دسترس هستند.
    4- دانشگاه نیشانتاشی
    در سال 2010 تاسیس شد و در قلب استانبول واقع شده است. علیرغم مدرن بودن، یکی از سریع ترین دانشگاه های ترکیه در چند سال گذشته بوده است.
    این یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مهندسی در ترکیه است. این دانشگاه برنامه های کارشناسی را به زبان ترکی برای تخصص های مکاترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر با شهریه سالانه 2450 دلار ارائه می دهد.
    برنامه های کارشناسی با آموزش زبان انگلیسی در مهندسی عمران و مهندسی نرم افزار با هزینه 2950 دلار در سال در دسترس هستند.
    6- دانشگاه اطلس استانبول
    این یکی از دانشگاه هایی است که به تازگی در سال 2018 تاسیس شده است. این دانشگاه در منطقه Kâğıthane در سمت اروپایی استانبول واقع شده است.
    برنامه های کارشناسی به زبان ترکی برای مهندسی کامپیوتر، معماری داخلی و طراحی محیطی با شهریه سالانه 2700 دلار در دسترس است.
    برنامه های کارشناسی مهندسی صنایع و مهندسی نرم افزار به زبان انگلیسی با شهریه سالانه 3150 دلار در دسترس هستند.
    7- دانشگاه دکوز Doğuş
    این یک دانشگاه بنیادی غیرانتفاعی است که در سال 1997 تاسیس شده و در منطقه Kadıköy در سمت آسیایی استانبول واقع شده است.
    برنامه های کارشناسی در رشته های مهندسی الکترونیک و ارتباطات، مهندسی عمران، مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک به زبان ترکی و شهریه سالانه 2875 دلار در دسترس هستند.
    از طرف دیگر، شهریه دوره های کارشناسی در رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک با آموزش زبان انگلیسی 3335 دلار در سال است.
    8- دانشگاه آلتین باش
    این یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است. در سال 2008 در منطقه Mahmutbey در سمت اروپایی استانبول تاسیس شد.
    این یکی از مقاصد عالی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی است زیرا تمام برنامه های مهندسی به زبان انگلیسی در دسترس هستند.
    تخصص مهندسی صنایع ارزان ترین برنامه مهندسی با هزینه سالانه 3000 دلار است. این برنامه با 3500 دلار در سال مهندسی نرم افزار دنبال می شود .
    هزینه سالانه برای مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، معماری، و تخصص مهندسی برق و الکترونیک 4000 دلار در سال است.

    9- دانشگاه آنکارا بیلیم
    این یکی از دانشگاه های اخیر است که در سال 2016 تاسیس شده است و در منطقه آنادولوی آنکارا واقع شده است.
    تمام برنامه های کارشناسی در رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی نرم افزار، و مهندسی برق و الکترونیک به زبان انگلیسی در دسترس هستند.
    شهریه سالانه 3000 دلار برای تمام برنامه های مهندسی است.
    10- دانشگاه اسکودار
    این مرکز در استانبول واقع شده است و در سال 2011 توسط بنیاد ارزش های انسانی و سلامت روان تاسیس شد.
    برنامه های کارشناسی در مهندسی زیستی، مهندسی شیمی ، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع و مهندسی نرم افزار در دسترس هستند.
    همه این برنامه ها فقط به زبان انگلیسی تدریس می شوند و هزینه سالانه آنها 3900 دلار است.
    مشاوران برتر آکادمی کرمی

    جهت تحصیل در ترکیه و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

     

    پیشنهاد می کنیم مقاله دانشگاه های دولتی مطرح ترکیه را نیز مطالعه کنید:

    دانشگاه حاجت تپه / دانشگاه آنکارا  / دانشگاه استانبول / دانشگاه دکوز ایلول ازمیر / دانشگاه مارمارا /دانشگاه کاتب چلبی / دانشگاه قاضی آنکارا / دانشگاه اژه ازمیر /  دانشگاه جراح پاشا

    پیشنهاد می کنیم مقاله دانشگاه های خصوصی ترکیه را نیز مطالعه کنید:

    دانشگاه هالیچ / دانشگاه اطلس / دانشگاه اسکودار/ دانشگاه ایستینیه / دانشگاه بیرونی / دانشگاه کوچ / دانشگاه نیشانتاشی/ دانشگاه آجی بادام  / ینی یوزییل

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا