ثبت نام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ترکیه برای سال تحصیلی (2025_2024) در حال انجام است!!!  

لیست دانشگاه های تایید ایران در ترکیه
دانشگاه های دولتی ترکیهوبلاگ

دانشگاه ییلدیز تکنیک استانبول + شرایط پذیرش و شهریه 2024

22 / 100
  • معرفی دانشگاه ییلدیز تکنیک

    دانشگاه فنی ییلدیز یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است که مورد استقبال ایرانی‌ها قرار گرفته است چرا که آزمون ورودی دانشگاه‌های ترکیه نسبت به کنکور ساده‌تر است و مدارک تحصیلی این کشور مورد تایید اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی است. بنابراین افراد زیادی خواهان تحصیل در ترکیه و استفاده از بورسیه های تحصیلی ترکیه هستند.

    دانشگاه ییلدیز تکنیک یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد. این دانشگاه با شعار دانشگاه پیشرو در آموزش، علم و توسعه تکنولوژیکی در سال 1911 تاسیس شد و فعالیت خود را در شهر زیبا و توریستی استانبول آغاز کرد.دانشگاه ییلدیز تکنیک هر ساله پذیرای صد ها دانشجوی داخلی و بین المللی بوده و دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند..

    دانشگاه فنی ییلدیز یکی از دانشگاه‌های قدیمی استانبولِ ترکیه است. علوم مهندسی به صورت تخصصی در این دانشگاه تدریس می‌شود. پردیس مرکزی YTU در Beşiktaş و پردیس تازه تاسیس Davutpaşa در منطقه ی Esenler استانبول واقع شده است.

    رنکینگ دانشگاه فنی ییلدیز

    دانشگاه فنی ییلدیز در سال 2024 رتبه‌ای 1201 را در میان بهترین دانشگاه‌ی جهان کسب کرده است و رنکی بین 251 تا 300 در بین بهترین دانشگاه‌های آسیا دارد. این دانشگاه از لحاظ وزارت علوم معتبر است و در رده‌ی ب یا همان متوسط قرار می‌گیرد. دانشگاه فنی ییلدیز از نظر سطح علمی رشته‌های مهندسی جایگاه بسیار بالایی در میان دانشگاه های ترکیه دارد و همین امر دانشجویان داخلی و خارجی بسیاری را برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه فنی ییلدیز می‌کند.

    دانشکده های دانشگاه ییلدیز تکنیک

    تعداد 11 دانشکده مجهز و سطح بالا در دانشگاه فنی ییلدیز وجود دارند. بسیاری از رشته های هنری و فنی در این دانشکده ها ارائه می‌شود. برای همین است که دانشگاه فنی ییلدیز یک انتخاب تاپ برای داوطلبان گروه ریاضی و انسانی است.

    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده برق و الکترونیک
    • دانشکده علوم و هنر
    • دانشکده معماری دریایی و دریانوردی
    • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
    • دانشکده مهندسی عمران
    • دانشکده شیمی و متالورژی
    • دانشکده ماشین آلات
    • دانشکده معماری
    • دانشکده هنر و طراحی
    • دانشکده علمی کاربردی

    محوطه دانشگاه یلدیز تکنیک

    شرایط تحصیل در دانشگاه ییلدیز تکنیک

    دانشگاه ییلدیز تکنیک ترکیه سالانه دانشجویان زیادی را در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکتری پذیرش می‌کند. پذیرش دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه بر اساس نتایج آزمون متمرکز TRYOS یا سایر آزمون‌های ورودی نظیر SAT و ACT انجام می‌گیرد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه دولتی ییلدیز تکنیک برای مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری باید در آزمون آلس ALES شرکت کنند و نتایج آزمون GRE یا GMAT را به دانشگاه ارائه کنند.

    شهریه دانشگاه آنادولو در سال 2024

    شهریه دانشگاه ییلدیز تکنیک نسبت به دانشگاه های کشور های اروپا و حتی دانشگاه های خصوصی ترکیه بسیار مناسب و مقرن به صرفه می باشد. به طور متوسط شهریه سالانه برای تمامی رشته های چهار سال مقطغ کارشناسی بین بازه 20 الی 40 هزار لیر در سال متغیر می باشد.

    مدارک مورد نیاز ثبت نام ییلدیز تکنیک

    • اسکن پاسپورت
    • اسکن عکس 4*3
    • نتایج یکی از آزمون های YOSو TRYOS
    • اصل مدرک دیپلم به همراه ترجمه ترکی یا انگلیسی
    • ریز نمرات دوره ی تحصیلی دبیرستان به همراه ترجمه زبان ترکی یا انگلیسی
    • در صورتی که فارغ التحصیل دیپلم نظام قدیم هستید به ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن هم الزامی است.

    نکته مهم! اگر دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید با ترجمه کارنامه سال دهم، یازدهم و کارنامه ترم اول دوازدهم به همراه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل می توانید برای پذیرش دانشگاه های ترکیه اقدام کنید.

    *برای تحصیل  بدون آزمون در دانشگاه های مورد تایید ایران در ترکیه هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله  دانشگاه های باهچه شهیر، مدیپول استانبول، آیدین و یدی تپه را مطالعه بفرمایید.

    امکانات دانشگاه فنی ییلدیز

    در کنار جو علمی بالا، امکانات بسیار خوبی نیز در دانشگاه فنی ییلدیز در انتظار شما است. اینجا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ترکیه است که از ابتدای تأسیس آن، دانشجو در رأس اقدامات و سیاست گذاری های آن بوده است. از جمله امکانات دانشگاه فنی ییلدیز می‌توان به کتابخانه‌های غنی، سالن مطالعه‌های بزرگ، سالن‌های کنفرانس، آزمایشگاه‌های مجهز، سالن‌های بازی و زمین‌های ورزش‌های مختلف، رستوران‌ها، کافه تریا، بانک، محوطه زیبا و فراخ، طبیعت زیبا و پارک‌های داخل دانشگاه، خوابگاه های تازه ساخت، فروشگاه، بانک و کلوب های دانشجویی مفرح و لذت بخش اشاره کرد. بگذارید لیست جالبی از امکانات و افتخارات خاص دانشگاه ییلدیز تکنیک را معرفی کنیم:

    • ساخت ماشین فرمول یک: دانشجویان رشته مکانیک در سال 2015 توانستند تمام قطعات مربوط به یک خودروی فرمول یک را در این دانشگاه بسازند. سرعت این خودرو در 3 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد.
    • بزرگ‌ترین پارک فناوری استانبول متعلق به دانشگاه ییلدیز تکنیک است. هدف این پارک در واقع مرتبط ساختن صنعت و تئوری است. به صورتی که دانشجویان در زمینه‌های مختلف بتوانند مشغول به کار شوند و با بازار حرفه ای و انجمن‌ها و گروه‌های مختلف آشنایی پیدا کنند.

    حیاط و محیط دانشگاه

    مشاران برتر آکادمی کرمی

    جهت تحصیل در ترکیه و آشنایی با دانشگاه ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید تا در انجام همه‌ مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاوران برتر آکادمی کرمی تماس بگیرید تا بعد از بررسی کامل شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ ها را در اختیارتان قرار دهند.

    شماره تماس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا